>Roligare

"Det blir mycket roligare när man är nöjd" - sa en smart lagkamrat till mig på Vasastafetten för något år sedan. Och det stämmer såå väl!

Idag är jag nöjd! Det var mycket roligare. Jag hade en ärlig chans.

Jag tog chansen i ligg, jag sköt 10 träff!! Jag ledde efter första och andra skyttet, blev omåkt på tredje varvet och första stående skyttet var en skytteduell mellan mig och fröken Ingela. Bra mental träning!!
Jag kanske inte tog chansen i stå, jag sköt 2-2. Det var väldigt skakigt i första. Men fick ändå med mig tre träff och två som var ganska nära. Bra för att vara skakigt. Kunde blivit 4 bom. Nej då, men skakigt var det.
Andra stående var mer stabilt. Dock en skitbom och en kant ut. Trodde verkligen det var en träff, men icke. Synd.

Åkningen kändes bra! Fyra varv av fem var riktigt bra, fjärde varvet var tungt. Låg ca 15-25 sekunder bakom Ingela då och hann tänka: "Tänk om jag måste köra spurtvarv mot henne, hur ska jag orka det?!" Jag behövde inte köra spurtvarv mot henne, tur eller otur? Who knows....

Redan taggad på Boden om 8 dagar!!!

Kommentera här: