>Enarmsskate

Hade sovmorgon till halv tolv imorse. Klockan ringde 07.20 och jag satte på mig träningskläderna. Nörd?!?!

Halv nio satt massa 3-4:or och lilla jag i en lektionssal vid tunneln, L gick igenom träningen. Enarmsskate stod på programmet. Åka med en stav, på svenska. Ibland med höger och ibland med vänster.
För den lilla 2:an blev det 12 varv i tunneln, medans de stora 3-4:orna åkte 16 varv.
8 skjutningar.

Den lilla 2:an sköt nog bäst. 3 bom totalt :')

Det var jävligt surt med en bom i sista stå, efter 6 raka nollor...

Åkningen kändes sådär, var sjukt stum i toppen på backarna. Det var ganska jobbigt att bara ha en stav också, blev så mycket kraft som skulle ut ur den armen, när man inte hade stöd av två armar.
Men det är en väldigt bra övning! Både för styrka och teknik. Så jag håller käften och bara kör!

Nu ska jag sova lite (underbart skönt!), sen blir det pasta till middag (sjukt sugen på pasta!! Jättelängesen jag åt pasta med sked!!). 18.00 ska jag vara i tunneln igen, denna gång utan gevär och med klassiska skidor. Ett par varv ska avklaras, jag ska bli lite tröttare.
Och sen blir det matteplugg ikväll!

Kommentera här: