jag kan ta ett långt hårt straff, för alla studer vi haft..

På promenad med dagisbarnen idag så kom Susanne Nyström förbi på cykel. Och träningslängtan sköljde över mig som en våg. Jag vill också! Jag vill bli frisk NU, jag vill träna NU, (jag vill ha en cykel NU).
Jag har inte ont i halsen idag, men är fortfarande hes. (Det är bra på ett vis - jag behöver inte läsa för barnen. Bara att säga: Jag är hes, så slipper jag :D) Men jag ska träna ändå idag. Orientering i Skuru. Ska väl bara känna på kartan inför O-ringen och känna hur kroppen känns efter 9 (!) dagars sjukdom och vila. Blääää på det,

En annan sak som är blää ;
Jag var kvar lite längre på dagis idag för att göra klart en loppa åt dagisets-drygaste-unge. Bara för att tio minuter efter jag hade slutat få en blomvas med vatten i knäet. TACK ! Hrm, efter det gav jag henne loppan halvfärdig och gick hem.
Bläää säger jag bara!

Har läst ut "Änglar" av Marian Keyes, hur bra som helst! Den var helt perfekt från början till slut. Kan jämföras mot Martina Haags "I en annan del av Bromma" som jag avbröt "Änglar" i kapitel ungefär 7 för att läsa.
Marian Keyes är en riktig författarinna, Martina Haag är bättre på krönikor. (Förlåt Martina, du är underbar och älskad ändå!)
Och det märks, tycker jag.
"Änglar" är så välskriven, man kastas rakt in i handligen på en gång och sen händer det två saker samtidigt genom hela boken (nutiden, och undefär vart tredje kapitel dåtid), perfekt! "IEADAB" är mer rolig först, sen händer allt i ett kapitel, bra men inte mer.
Slutet på "Änglar" är det perfekta slutet, man sitter och funderar - vad ska hända? Men man kommer inte på det bästa svaret förrän på slutet - och det bästa svaret är det bästa slutet, perfekt. Slutet på "IEADAB" är också bra, absolut inget som man tänkt sig!, mycket bra!
Den enda egentliga likheten är att båda bäckerna var lika fängslande - och det är kanske det som är viktigast med en bok?

Nästa gång du är på biblioteket - välj en bok av Marian Keyes , kanske "Änglar"? Eller kanske någon annan? Det ska jag göra(:
("Eller Martina-koden" eller "Hemma hos Martina" - helt sjukt roliga böcker! -speciellt för mammor eller folk med småsyskon...)

Solveig Brandts (min handledare på dagis) klockrena kommentar om en burk som en unge på dagis satt och lekte med: "Den är helt tom och innehållslös, precis som du!"

Kommentera här: