fjällvandring :D

har varit i sölen i norge och fjällvandrat med massa folk. tror vi var 25 eller 26 personer ;p det var jättekul, men blött. haha!
i måndags samlades vi i kåtilla utanför älvdalen hos eva och erik och åkte därifrån tillsammans. vi stannade i idre och gick på toaoch köpte munkar m.m.. väl i norge började våran vandring. :) 7 km (troligtvis mer) till sjön där vi tältade.
alicia, sofia och jag fick eget tält :) jag kan ju säga att vi inte somnade på en gång den kvällen. det var liiiiiiiiiite snack x) haha!
när vi vaknade på tisdag morgon så var det dimma och regn. resten av min familj packade ihop och gick hem, men jag ville upp på toppen.
och dit gick vi :D har bild därifrån på min fuktskadade mobil, så när den är återställd (nu eller aldrig....) så kommer den bilden in här :) vi var upp på högsta toppen av tre. 1755 m.ö.h ungefär :)
sen regnade det så mycket att vi bestämde oss för att gå tillbaka, vi med.
det var en blöt men ändå behaglig resa mot bilarna. jag hade då ingen kropssdel som inte var blöt i alla fall........
vi kom till bilarna typ 19.00-19.30 men kom inte därifrån förrän 20.30, för eva och erik letade hund och kom lite vilse........
sen åkte vi mot mooooora och stannade i idre och åt PIZZA, hur gott som helst :D
kom hem vid halv ett på natten.
duscha och gå och lägga sig!

här kommer bilder från måndagen. sen regnade det och jag ville inte ta fram kameran......
            
vid bilarna                         hela gänget                      våran första måltid          erik & danne                    söt va?
            
my girls <3                        på väg!                                vandringsleden              lasse, ulla & erik      vilopaus
     
utsikt!                             toppen!                           mobbade ungar spelar kort xD

jag är också en mobbad unge som spelar kort. men till skillnad från de på kortet så VANN JAG. och inte de, hehehe! alla gånger utom en  t.o.m :D



nya bilden, från halvägs upp till toppen. dimma i bakgrunden, som ni kanske ser.... B-)

//annamariiia

Kommentera här: