Nu är jag redo!

NU är jag redo för det nya träningsåret att dra igång. Och det är jag efter dagens cykelpremiär. Känner mig fortfarande relativt otränad så orkade bara runt Brunfloviken idag, men det är okej. Summerar en ganska bra vecka för att vara period 13. Och nu har jag sprungit, klassat, skejtat, biffat, skjutit och cyklat igång träningsåret. Nu kan jag dra igång vecka 18 med en normal (ganska lätt) träningsvecka. 
 
Och äntligen ska jag få summera säsongen 2016-2017! Alltid lika spännande! Nu vet jag i och för sig de flesta siffror som jag kommer printa in i mitt excel-ark Årssammanställning men är ändå spännande att se de EXAKTA sifforna. Då återstår bara om jag ska skjuta något idag eller om jag kan skriva in alla skytte-siffror också...
 
På tal om att skriva så skrev jag i stort sett klart uppsatsen igår. Kom på idag när jag var ute och cyklade att jag glömt en grej jag tänkt skriva. Så ska skriva in det och sedan korrekturläsa och skicka till min handledare. Så får vi se hur mycket jag har kvar att skriva efter det... Det är så typiskt mig, att när jag väl ger mig fan på att göra något, då gör jag det! Räknade ut att jag skrivit uppsats i 7 timmar igår. Har nog aldrig pluggat så mycket på en och samma dag. Det skulle vara om man hade en 8 timmars skoldag på gymnasiet i så fall. Rätt imponerad av den diciplinen jag visade igår faktiskt. Däremot kanske jag inte kan påstå att jag är imponerad över det jag presterat på uppsatsen. Hade önskat att jag kunde skrivit lite bättre. Men jag har faktiskt gjort precis det bästa jag kunnat. Nu återstår det att se om det är tillräckligt bra. Jag tror att jag kommer vara nöjd bara jag får E, men samtidigt vet jag att det krävs minst C för att komma in på masterprogrammet i Trondheim. Vet dock inte om jag vill läsa en master i Trondheim. Och vet inte riktigt hur jag ska kunna göra uppsatsen bättre än vad den är just nu. Det är bara att hoppas på att jag har för höga krav och att det redan är bra. Eller att det kan bli bra efter lite kommentarer från min handledare. Det känns i alla fall väldigt bra att jag klarat min deadline och att jag kan åka till Trondheim nästa vecka med gott samvete. Nu ska jag skriva dit det sista stycket som jag glömde skriva igår!

Kommentera här: