Träningsnyårsafton

Oj, det var längesen jag firade Valborg på riktigt. Jag har under de senaste åren varit så fokuserad på att starta träningsåret bra den 1 maj att jag helt enkelt struntat i att fira Valborg. Det var under en period i livet årets roligaste dag. Och så självklart att man skulle fira sista dagen på viloperioden. Men sen har jag gått ifrån det där och istället fokuserat på att få bästa tänkbara start på träningsåret. Och det får man inte riktigt om man firar kvällen innan. Finns såklart grader av firande och jag har nog genomfört dem alla. I år har jag verkligen noll planer, jag glömde till och med bort att Valborg existerade och tänkte att denna tisdag är som vilken tisdag som helst. Imorgon bitti har vi första gemensamma passet med teamet för säsongen 2019/2020, intervaller upp till Skistua, så mitt fokus är liksom där. 

Det har inte blivit att jag skrivit så mycket om säsongen som var och säsongen som kommer, men allt har varit så osäkert kring framtiden. Men nu faller fler och fler pusselbitar på plats inför nästa säsong och det känns så himla skönt. Jag har varit ganska bestämd på vad jag vill men har varit väldigt osäker på vad som är möjligt, rent ekonomiskt. Men bara de senaste dagarna så har två viktiga pusselbitar i ekonomin fallit på plats, vilket känns otroligt skönt. Så nu kan jag snart lägga hela mitt pussel och spika säsongen 2019/2020. Jag är motiverad för att nå mina mål och älskar att jobba ditåt varje dag. 

Kommentera här: