Långpass...

När man kör ett långpass utan musik blir det mycket tankar i huvudet. Och mina tankar brukar forma sig som blogginlägg. Eller påhittade konversationer med andra människor. 

Jag började i alla fall dagens långpass med 16 kombserier. Var inte alls sugen att snurra runt, runt på konstsnöslingan i flera timmar så tänkte skjuta så mycket som möjligt. Skulle väl kanske har slutat efter 20 träff på tredje omgången (18+17+20+18) men ändå nöjd med skyttet. Jag var offensiv idag, det var planen. Har känts bra ett tag så vill speeda upp hastigheten nu. Var lite för på avtryckaren ibland och blev några avfyringar när det inte var meningen. Sjukt nära träff ändå så bra stabilitet i geväret. 

Efter två omgångar med LLSS bytte jag till LSLS. Blev 20 träff direkt och trodde det skulle bli 20 till. Fram till sista stå. Trodde först jag sköt på liggprick efter två raka bom på de två första skotten, men jag sköt bara på "Granåsen-prickar". Dvs, såna kant ut som troligtvis hade blivit träff på metall. Men men. Ganska nöjd med skyttet ändå. 

Sen började jag snurra. Första varvet gick sådär, sen käkade jag en banan. Så andra varvet gick okej. Tredje varvet fick jag sällskap av J så det var både trevligt och kändes bättre. Han frågade hur länge jag hade kvar, jag kollade på klockan och såg att jag ju bara hade en halvtimme kvar! Så sista delen av passet gick väldigt bra. S sa när vi planerade träningen mellan Sjusjøen och Östersund att jag kunde lägga in ett pass på två timmar. Tyckte det kändes lite klent men litar på honom. Blev en kompromiss så jag körde 2,15 idag. Det kan ju avrundas till 2 (eller 2,5). 

Känns i alla fall som jag körde ett långpass på förmiddagen. Är rätt otaggad på mitt eftermiddagspass (spänst+styrka)... 

Kommentera här: