Födelsedagen

Jag har haft en helt perfekt födelsedag! Började med en skidtur i Grönklitt med en kär vän. Det var helt magiskt skidföre, lite moln idag men fortfarande mest sol och den värmde rejält. Men spåren var helt perfekta och vi åkte mysigaste rundan efter, Kallbolsrundan tror jag den hette. Aldrig åkt där förut men det är min nya favoritrunda, alla kategorier! Där kommer jag åka alla mina pass i Grönklitt framöver (om den är pistad, den är tyvärr inte alltid det, därför jag inte åkt där tidigare). En pistmaskinsbredd som ringlade sig fram över vita myrar med perfekt skare, drömmen, verkligen!! Tiden och kilometrarna bara flög förbi medan vi pratade om allt mellan himmel och jord. Efteråt blev det en våffla i deras stuga, sjukt gott! 

Sen hem till min önskade lunch: fisksoppa med varm baguette, sjukt gott! Och sen chillade jag på eftermiddagen innan jag lagade min födelsedagsmiddag. 

Förrätt:
(null)
Godaste skagen-röran jag nånsin gjort (och kanske ätit!) på godaste brödet, rostbröd levain surdeg. 

Huvudrätt:
(null)
Älg-entrecote med krossad potatis i ugn med parmesan och dragonkräm. Också sjukt gott!! 

Efterrätt:
(null)
Första gången jag gör fondant (i fondant-formarna jag fick i födelsedagspresent för ett år sen) och den blir perfekt! Naturbegåvning? Nybörjartur? Okej, det var två som blev perfekt, en som blev bra och en som blev misslyckad. Men sjuuuuukt nöjd! Sjukt gott, kolafondant är det! 

Konstaterade också hur längesen det är jag firade min födelsedag med familjen. Firade med pappa på tävling 2012... Och tror jag firade med familjen 2010. Det var tävling i Lima då men tror vi bodde hemma. Annars är det 10 år sen jag firade min födelsedag med familjen! Ända tillbaka till jag fyllde 16! 

Känner mig som tur var inte så gammal som jag trodde för ett tag sen. Känner inte att jag är 26. Det är jag ju. Men tänker inte så mycket på det. Då går det bra. Och tänker: det är bättre att fylla år än att inte göra det. Alternativet till att bli äldre är så mycket värre. 

Kommentera här: