Hemester

Kände precis ett lyckorus sprida sig genom kroppen. Är på väg hem från Borlänge efter bästa vilodagen på evigheter. 

Klev upp i relativt god tid för att hinna med lite ärenden på morgonen. Vi kom dock inte iväg förrän efter lunch så hann även med en timmes plugg som resulterade i ett första utkast på frågeställning inför min D-uppsats. Ska fortsätta klura på den tills på måndag när jag ska skicka till mina handledare och se vad de anser om min idé.

Sen blev det familje-trip till Dalarnas huvudstad (?) Först en sväng på Kupolen. Jag konstaterade att det var 10 år sen jag var där senast (mellandagsrean 2008 om jag minns rätt). Har verkligen vuxit ifrån shopping, älskade det förut men nu tycker jag bara det är jobbigt. Kände dock min gamla nerv rycka idag och 1,5 timme var alldeles för kort! Fick med mig två toppar från HM och en av två saker jag skulle ha. Glömde helt bort att leta efter nya solbrillor (mina älskade har gått sönder, så ledsen över det!) 

16.45 hade vi bokat bord på Pinchos, den egentliga anledningen till att vi åkte till Borlänge. Hela familjen var väldigt nöjda med mitt val av "hemesteraktivitet". Det blir ingen semester för familjen i år utan vi kör hemester i Dalarna. Pinchos stod först på listan (det viktigaste enligt mig!) Gillade verkligen Pinchos i Borlänge, får bättre betyg än Östersund även om jag verkligen gillar Pinchos där också. Det var en otroligt fin kväll och vi satt ute och njöt av solen. Vi satt även bredvid Olearys så vi fick med oss målen på fotbolls-VM. 

Att umgås med min familj ger mig så extremt mycket energi och gör mig så otroligt glad. Så tacksam för att jag har underbara föräldrar och två så fina bröder. Dem fyra är det bästa i mitt liv. 

Kommentera här: