Sliten

Jag har inte lyckats återhämta mig efter racet i lördags. Alla träningspass jag genomfört sen dess har varit mindre bra. Redan när jag spikade juli-planen för två veckor sen satte jag ett frågetecken på dagens träning. Jag la för första gången på evigheter ett styrkepass på eftermiddagen, fullt medveten om att det kanske inte skulle bli av. Imorgon flyttar jag till Trondheim och jag visste att jag skulle kunna behöva eftermiddagen till att packa. 

Ungefär en kvart in i förmiddagens stakpass bestämde jag mig för att klämma ihop dagens två pass till ett. Det blev 1,5 timme stakning och mage/rygg-styrka när jag kom hem. En träningsdag knappt över 100% av daglig aktivitetsnivå då snittpulsen på stakpasset var under 60%. Jag orkade verkligen inte få upp den högre. Tendensen var samma på stakpasset i förrgår. Ett tydligt tecken på att jag är sliten. 

Jag kan dock inte lägga mig på soffan tills jag blir pigg men jag fick plötsligt väldigt mycket tid att flyttpacka. Kommer nog behövas. Har liksom nästan inte ens börjat. Heja mig. Men nu ska jag börja på riktigt. NU. 

Kommentera här: