#bestnine2018

(null)

Landslagsuppdrag. Finbesök i Trondheim (dubbelt finbesök men bara det ena fick plats här). Bästa påsken. Första 17 mai. Magisk sommar både på hemmaplan och i grannlandet. Roligaste veckan i Lillehammer med bästa kollegorna. Underbara läger, först med bästa vännerna och sen med bästa teamet. 

Det är verkligen svårt att sålla ner till bara nio bilder. Hade som sagt mer än ett finbesök i Trondheim i våras. Och lyttade till finaste lägenheten i somras. Och hade finaste julafton med finaste familjen. 

Bland de mindre fina, men likaväl minnesvärda bilderna, finns min blåa hand från fallet i höstas. Och flera suddiga bilder från ett bildfattigt men underbart Idre-läger med teamet. 

Annars så har jag mest tränat och ätit, enligt min kamerarulle. 

Vad har hänt som inte blivit förevigat på bild då? Jo, bland annat så har jag fått världens bästa tränare. Jag har jobbat extra som skidtränare för en grupp barn i åldern 7-14. Jag skriver min masteruppsats. Jag har blivit tryggare i mina relationer. Hittat en balans mellan träning och det vanliga livet. Provat på livet i ett kollektiv. Upprättat mitt första elavtal. Fått kontakt med en förläggare. 

Jag tror att 2018 är årets som hittills gått fortast i mitt liv för att jag aldrig haft så roligt hittills i mitt liv. Tiden går ju fort när man har roligt, eller hur? 2018 kommer inte gå till historien som mitt mest framgångsrika eller upplevelsefyllda år. Men det jag har gjort, har jag njutit av. De jag har umgåtts med, har fått mig glad. Jag kan verkligen säga att jag lever min dröm. Och det ska jag fortsätta med 2019. 

Jag är både nervös och förväntansfull inför vad nästa år kommer att bjuda på. Aldrig riktigt känt så tidigare. Åren har liksom kommit och gått. Men jag har en kittlande känsla inför 2019. Jag känner verkligen att mitt liv 2019 kommer bli galet bra! 

Kommentera här: