Spännande fragment

Jag fick en enorm lust att blogga. Men har inget vettigt att säga. Fast jag har en miljon tankar inom mig. Men inget som jag vill dela med mig av till hela världen. 

Jag tänkte kanske skriva ner tankarna i metaforer. Brukar vara bra på det. Får se om jag lyckas eller om jag raderar allting från och med nu. 

Nej, jag lyckades inte hitta på några vettiga metaforer. Går in i hejpucko och letar ledtrådar istället. Något jag kan sätta ihop till något som är helt totalt fullt oförståeligt.

Jag vill träffa en kille här i Trondheim. Jag vill bli kvar här.  Jag är nog störd. Sinnessjuk. Hittar på saker. Gör en helt egen värld inne i mitt huvud.  Efter en mening hoppade han rätt in i mitt hjärta och sen dess kan jag inte sluta tänka på honom.  Det går väl antagligen inte till så, men tänk om. Tänk om det här är min love story.  I wanna feel this forever.  Love, you know I'll fight for you.  I know you need a little time to wipe your fears away.  Fan jag behöver en man i mitt liv. Varför kan han inte fatta att han ska bli kär i mig?  Vet inte om jag orkar bli nobbad igen.  Gott om tid att lära känna varandra. Ja, det ska nog ge svar på en del frågetecken om vad jag känner.  Visst flirtar vi lite med varandra?  Gahh, har jag fortsatt tålamod?  Maybe we just ain't meant to be something.  Har för många känslor inom mig just nu. Har vi någon framtid? Det är frågan som står framför mig. Han är en stor del av mitt tvivel.  Känns precis som det jag behöver just nu. Men så tänker jag ett steg till. Vad händer efter just nu?  Är det positivt eller negativt att alltid tänka sju steg framåt?  Så, vad ska jag göra? Leva här och nu eller tänka långsiktigt? Svaret känns allt annat än givet.  Jag vill inte vänta längre. Jag vill få ett slut jag kan känna mig nöjd med.  Jag måste bara ta chansen. Efter det kan jag ta beslutet om resten av mitt liv.

Fragment är spännande. Som att se små filmklipp från en hel film. Man har ingen aning om vad som händer där emellan. Fantasin skenar. Fantasi är spännande. Livet är spännande. Alla behöver lite spänning i livet. 

Kommentera här: