Överraskning

Redan när vi var på Mallis så bokade Ingela och jag in en middagsdejt på Pinchos ikväll. Det är ju min näst sista kväll i Östersund (alltså, shit, jag har inte fattat det, att det är så nära!!)


Har väldigt länge varit sugen att testa Pinchos (tapas-restaurang) så var väldigt glad när de tagit sig till Östersund! Vi hade bokat bord och jag gick efter Ingela in. Aldrig varit där så visste som inte vart kön var. Så ser jag några andra av mina vänner vid ett bord. Hinner tänka "jaha, är de också här ikväll?" Men Ingela stannar vid deras bord och då fattar jag. De är här för att äta med oss! 

Mina fina vänner har alltså planerat en överraskningsmiddag för att fira min examen och flytt! Blev så otroligt glad och det verkade som att det märktes, hehe. 

Efter en stund plockar Ingela fram en presentask (otroligt fin!!) Som vanligt blir jag nervös och skeptisk. Försöker behålla ett naturligt leende. Men jag gillar verkligen inte presenter. Blir väldigt sällan nöjd och uppskattar andra gester istället. Det vet dem såklart, mina bästa vänner. Öppnar den otroligt fina asken och ser ordet Gavekort. Redan där kan jag slappna av. När jag dessutom får höra att det är presentkort på Norges/Nordens/Europas/världens (?) bästa brunch på hotell Scandic Nidelven så kan jag inte annat än le. Stort, naturligt. Öppnar kortet och läser. Blir så rörd och glad att jag känner att jag är nära till tårar. 

Den perfekta presenten. 

Otroligt härlig kväll med fina vänner. God mat (vill dit igen!) och trevliga konversationer. Många skratt, minnen och framtidsplaner. 

En perfekt kväll. 

Tack älskade vänner. Kommer verkligen sakna er! Såna här gånger känner jag inte att jag vill lämna Östersund. 

Kommentera här: