#bestnine2017

Jag har sett flera inlägg på instagram med hashtaggen ovan. Det är alltså ett kollage på de 9 bästa bilderna från 2017. Så jag tänkte sammanfatta mitt 2017 med 9 bilder! Lite annorlunda men det är kul med annorlunda!

(null)

När jag kollade igenom min kamerarulle så slogs jag igen av vilket otroligt bra år 2017 har varit! Även om man kanske inte förevigar de dåliga stunderna så känner jag verkligen att 2017 har varit ett mestadels riktigt bra år!

Även om de första tävlingarna 2017 inte var så bra så hade jag en otroligt härlig period från slutet av januari fram till Vasaloppet. Kanske mitt livs bästa form (hittills). Efter det så dog både min form och min säsong på ett trist sätt. Men trippelsegern under SM-helgen i Östersund minns jag med värme. 

Jag ägnade många timmar åt att skriva C-uppsats. Så tog jag äntligen min kandidatexamen, och i samband med det flyttade jag från Östersund. Skulle haft en bild på mina fina vänner från avskedsmiddagen på Pinchos men den passade inte in i en fyrkant tyvärr. 

Jag bodde hemma i två månader och hade det helt underbart tillsammans med min älskade familj. Jag åkte på semester med dem för första gången på länge och det var en underbar resa med många skratt! (Ville gärna ha med bilden på mig och E från flygplatsen när jag håller på att skratta ihjäl mig men den fick inte plats.) 

O-ringen i Arvika var en fantastisk vecka! Orientering är ju så roligt alltså, tränat en del orientering i år, jättekul! Och en vecka hos min bästa vän är ju aldrig fel. 

Jag har varit på så himla bra läger, två på Mallorca med det härligaste teamet och många fina veckor på snö med bästa vännerna. 

Och det kanske bästa av allt: jag flyttade till min älskade by Trondheim. Det kan ha varit ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Här bor mitt hjärta. Här mår jag bra. Hit åker jag när jag behöver hitta hem. Hitta formen. Hitta mig själv. Här finns svaren på mina frågor. Här lever jag min dröm. 

Det var kortfattat om de bästa 9 bilderna från 2017. Vad har hänt utanför kamerarullen? 

Jo, jag hade en fin "semester" en helg i april där jag både besökte en av mina bästa vänner i samband med en konsert i Göteborg samt mina farföräldrar i deras nya lägenhet i Eskilstuna. 

Vi sålde lägenheten i Östersund. Ett stort beslut och en lång process, men oj så underbart såhär i efterhand! Verkligen alltså. 

Och så har jag startat säsongen 17/18 på ett väldigt stabilt sätt. Stabil åkning och stabilt skytte, men toppformen kommer nog 2018....

Kommentera här: