NTNUI

Nu är jag nog snart ikapp verkligheten. Och saker har börjat gå min väg. Förhoppningsvis även träningen efter dagens VILA. 


Igår kväll körde vi gemensam aktivitet i kollektivet. Först ett skyttepass. För min del så är det "back to basics" nu ett tag. Har inte fått min nya stock så blir en säsong till med den gamla. Alltså dags att köra ställningsträning. Blev förvånad över hur bra det gick igår. Körde "blunda in i ställnings-övningen" och hamnade oftast mitt i den prick jag siktat in mig mot. Utan en enda justering. Bock av liksom! Ska väl säga det att så pass bra som jag skjutit i sommar skjuter man inte utan en fungerande ställning, men ändå skönt att få svart på vitt att den är lika bra som senast jag körde ställningsträning. Den här blund-övningen har nog aldrig gått så bra som igår, nånsin. Nice! Sen blev det en liten skyttetävling med teamet. Jag gjorde en taktisk miss men inte bara mitt fel att det "bara" blev en andraplats. Målet var så många träff som möjligt i tävlingslik genomföring. Jag dunkade iväg två serier på 10 resp 8 sekunder, 1-1. Segrande lag hade 29 träff, vi hade 26. Men vi sköt helt klart snabbast. Fast det var ju inte målet med tävlingen... 

Efter det åkte kollektivet till Skistua för "bli kjent-trening & pizza med NTNUI langrenn". Jag har fått dispens att få vara med i NTNU (Trondheims universitet)'s längdklubb trots att jag inte pluggar på NTNU. Tack vare lite sportsliga meriter som skidskytt (i år är faktiskt första året som jag inte behöver använda mina JVM-resultat för att kunna skryta om min nivå) och tränar-kompetens. Ser fram emot träningar och gemenskap med den här gruppen, soo far I like it! Myrfotboll igår, älskad myrfotboll! Det var lite för stora lag för min smak, blev hela tiden en stor grupp runt bollen, inte lika mycket spel som när det är mindre lag (och man vet precis vilka som är på ens eget lag!) men att springa myr är alltid kul och ger alltid högre puls än annars. Kul kväll helt klart! Blir verkligen taggad på fler träningar med NTNUI, nästan så att jag anmäler mig till klassisk sprint idag kl 13. Fast jag har vilodag och intervaller imorgon. 

Kommentera här: