Tenta

Idag hade jag tenta på min kurs i Idrottsnutrition. Hemtenta, på internet. 2 timmar valfri tid under dagen. Först 20 "dugga-frågor", dvs där vi kryssade i svaret och de frågorna fick vi resultat på direkt vi skickade in. Sen tre större frågor på 5-6 poäng där vi skulle skriva längre svar och diskutera. 
 
Jag tyckte det kändes bra. Hann inte riktigt dubbelkolla de duggafrågor jag var osäker på innan tiden tog slut och fick två fel av 20. De jag hade fel på var flervalsfrågor och jag hade inte kryssat i alla rätta alternativ. Så då blev det noll poäng på frågan.
 
De längre frågorna kändes bra tyckte jag så jag har god tro på att jag har klarat mig och kan lägga denna kurs till handlingarna.
 
Lite roligt att en av de längre frågorna var i stort sett samma som vi fick på en av Nutrition 2-tentorna som jag har gjort. Kan säga att mitt svar idag var sååå mycket bättre än mitt förra. Inte helt säker på att K skulle hålla med om att det var tillräckligt bra, men nästan. Så även om denna kurs nog inte riktigt nådde upp till den B-nivå som Nutrition 2 håller så har jag verkligen lärt mig väldigt mycket och det kommer jag ha nytta av känner jag.
 
Och ja, det som gäller för mig i pluggväg nu är att jag om en vecka (förhoppningsvis) kommer börja casha in både studiebidrag och hp för saker som jag gjorde förra året. Det känns najs. Om CSN godkänner min ansökan dvs. Annars kommer jag åtminstone casha in hp. Så kommer inte behöva plugga något alls nu förrän jag är tillbaka i Östersund. Då ska jag påbörja mitt arbete med C-uppsatsen och hoppa på avslutande delen av den kurs som börjar på måndag (gjorde 2/3 av den kursen förra året, fast då som två delar i två olika kurser, de har gjort om programmet så det blev lite speciellt för mig och några andra skidstudenter...inte för att jag är skidstudent längre, åtminstone inte på pappret. Åker ju fortfarande skidor och studerar, haha.)

Kommentera här: