En träningsdag i Torsby

Första riktiga träningsdagen i Torsby är avklarad. Dagen började med ett crosspass där vi först tog oss runt Finnsjörundan, första två timmarna med klassisk utrustning och avslutade sedan med skate, det tog ca 3,10 runt. Väl hemma igen bytte vi om till löpskor och avslutade passet med löpning. Eftersom jag gick 1,5 timme plus igår så kände jag mig nöjd med fyra timmar totalt så jag stannade där. Tyckte kroppen inte alls kändes bra under den klassiska delen, men bra på skate och löpning, så det var skönt! 
 
På eftermiddagen körde vi ett för mig nytt skyttetest. 10+10 skott på poängtavla följt av 4x5 och till slut enskott tills man hade fyllt i ligg och stå. Det blåste halv storm så jag är nöjd med mitt skytte. Snabbräknade till 93+76 poäng om jag minns rätt. Sen kan det ju diffa ett par poäng om man verkligen sätter sig ner och kollar noggrannt på skotten. Men hade jag fortsatt i samma stil hade jag fått totalt 507 om det varit 30+30 (för att få perspektiv) vilket hade varit bra i storm. Tror dock att det hade blivit svårt att hålla samma nivå tre omgångar till, det tar på psyket och krafterna att skjuta precision i blåst. På 4x5 gick det ok, sköt 2001 och sen bommade jag en i stå på enskott, tog mig alltså 11 skott att träffa 10 prickar. Hastigheten var väl inget att skryta över, men har fortfarande inte kommit till den punkt när jag ska börja fila på hastighet. Nu är det bara fokus träff. Ska köra en period snart med bara fokus hastighet tills jag kommit in i det, sedan blir det fokus träff i hög hastighet. 
 
Träningsdagen avslutades med lätt cirkelstyrka följt av en fotbollsmatch. Blev en riktigt jämn match som gick till en förlängning som varade en evighet innan ett lag fick in ett mål. Det var tyvärr inte mitt lag men jag tyckte det var roligt ändå. Sååå dålig förlorare är man ju inte...
 
Det är härligt att vara i Torsby. Här trivdes jag fantastiskt bra i fyra år och trivs alltid lika bra att träna här. Tror dagarna kommer gå alldeles för fort innan det är dags att ta sig härifrån igen, tyvärr. Men ska försöka njuta. Det var härligt att åka Finnsjörundan idag i alla fall, ett kärt återseende. Även om jag har haft roligare turer runt där... 

Kommentera här: