Moussetårta

Bjuder på ytterligare en bild på mammas födelsedagstårta. Det är en moussetårta med kladdkakebotten, hallonmousse och vit choklad-mousse. Tre lager alltså, tog lite tid att göra, men sååå värt det! Den var verkligen supergod. Varje lager för sig är fantastiskt gott och kombinationen blir inte sämre, men kladdkakan tar över litegrann, vilket är synd, inte för att den är dålig på något sätt, men jag tycker nog ändå att mouss-lagrena var bättre. Jag är ju som alltid kritisk mot min egen bakning, men den här gången lyckades jag nästan perfekt. Smaken var det som sagt absolut ingenting fel på, enda lilla grejen var ju att man inte kunde urskilja varje lager om man äter alla samtidigt. Dekoreringen blev helt ok, men med tanke på att det var typ tredje gången i min bakningskarriär som jag provade på dekorering, så får jag vara nöjd. Men jag tror ändå att jag fortsätter sätta smaken framför utseendet framöver. 
 
Recept (som vanligt) från Bambi.
 
Och jag behöver nog träna mer på uppläggning och fotografering av bakverk....

Kommentera här: