Grus i flätan

Idag har varit det som jag tror jag ska klassa som träningsårets första riktiga träningsdag. Kunde ha varit en mycket finare sådan, men man ska träna pannbenet också
 
Började väl helt okej, om än lite stressigt. Jag var trött i morse och saker och ting tog lite tid. Har märkt att när man stressar så går pulsen upp när man tränar. Så när jag startade klockan så hade jag 136 i puls, vilket är typ 60% av max. När jag startade klockan! Hade precis tagit på mig stavarna liksom. Det satte väl ribban för dagens första A1-pass, rullskidor skate. Detta ihop med trevligt sällskap, som inte direkt åker sakta, ett teknikfokus och motvind, gjorde att jag under hela passet hade rätt hög puls. Blev lite irriterad på mig själv när jag lämnat mitt sällskap och fortfarande nådde A2-puls uppför. Men lagom till jag kom hem hade ilskan släppt och jag insett att jag kan inte hålla bra teknik om jag inte har lite högre puls. Så därför ska jag inte åka så mycket A1 skate, hehe. För då tränar jag fel. Får fokusera på tekniken på de intensiva passen istället. Då ska jag ju ändå ha hög puls. Blev även lite irriterad på motvinden på vägen hem. Den runda jag trodde skulle ta 1,30 tog 1,50. Kul när man väggar efter en timme för att man inte kört något pass över en timme på... Jag vet inte hur länge. Och har en mil hem. Jaja, jag tog mig hem och vädret kunde jag ju inte klaga på, solen lyste litegrann och det var varmt. Ja, det var motvinden som jag kunde klaga på. 
 
På eftermiddagen var det dags för cykelpremiär. Såg innan att det var lite grått ute, när jag bytte om började det regna. Tog på mig ordentligt med kläder och cyklade bort och hämtade Ingela. I början av passet konstaterade vi att det gick ganska bra, trots att det regnade. Men när regnet övergick till snö och det dessutom blev nedförsbacke... Då var det inte lika roligt längre. Kallt och jävligt. Vi åkte över Dille och där bestämde vi oss för att ta närmaste vägen hem. Det blev blötare och kallare ju längre vi åkte och efter tre mil och knappt 1,30 var vi hemma, och nöjda! Fy fan va det är hemskt att cykla när det regnar och blir så kallt. Frös "bara" om händer och fötter som tur var, men det är inte så bara, utan det är hemskt! 
 
Kom hem och slängde alla kläder direkt i tvättmaskinen (åh, vad jag älskar att ha tvättmaskin!!!) och skulle hoppa in i duschen för att värma mig. Då får jag syn på min fläta i spegeln. Jag var så nöjd med min fläta innan jag åkte iväg att jag tog kort på den. Den är ju så himla lång och fin!! Men nu var den täckt av grus som sprutat upp från bakdäcket. Mindre fint. 
 
Men trots allt så är det roligt att träna dubbelpass och jag ser fram emot mer och mer träning framöver!! Idag blev det 3,20h träning och det känns bra. Nu börjar jag komma igång! Och det har inte känts dåligt idag, vilket är skönt. Vädret har varit dåligt men kroppen helt okej!
 
Min långa, fina fläta. Så nöjd. Borde klippa mig för håret är slitet men vill inte bli av med min långa fläta...

Kommentera här: