En perfekt dag

Då och då bestämmer sig ödet för att göra en dag perfekt för en människa. Jag har haft min perfekta dag idag!
 
Coopertestet har jag redan berättat om, även diskbänken. Och ja, den är på plats nu! Det sprutar vatten och ikväll ska jag köra diskmaskinen! Jag ler av bara tanken. Att vara utan vatten, den självklarheten, är värre än man kan tro. Jag var utan vatten i badrummet i exakt två månader, utan vatten i både badrum och kök i en vecka och bara i köket i ytterligare två veckor. Det har varit en lång och smärtsam tid, men nu är den över! (Gick jag över gränsen där?)
 
I alla fall. Igår var jag och sköt med skyttetränare Jonas. Ett riktigt bra pass där jag fick mycket positiv feedback. Vilket var exakt vad som behövdes för att jag skulle hitta liggformen. Det är knepigt det där, hur mycket den mentala biten gör egentligen. I flera veckor har jag gått runt och trott att det varit något som är fel i liggande, därför jag skjutit dåligt. Igår fick jag höra att det var ingenting som var fel, och vips så kommer skjutformen i ligg! 
 
Så det var med stort självförtroende som jag tog mig an skytteövningarna idag, som var delmoment i en tävling. Olika övningar och om man klarade ett visst mål fick man 1 poäng. 10 enkelskott i både ligg och stå, 10 träff gav poäng. 2 poäng till mig där, skönt! 5 skott ligg och 5 skott stå på poängtavla, 48p i ligg och 32p i stå gav poäng, där gick det sämre och det blev 0. 10 enkelskott ligg på fallmål, 10 träff gav poäng. Poäng även där. 5 skott stå på liggprick, 3 träff gav poäng. Träffade två första, tyckte jag sköt ett bra tredjeskott men den var fortfarande svart, blinkade och helt plötsligt var den vit! Jaha, då hade jag fixat min poäng! Träffade även fjärde, men bommade sista. Rykten sa att jag var den enda som fick poäng där, men vet inget bestämt. 10 enkelskott stå på fallmål, 10 träff gav poäng. Och det var här som jag insåg att denna dag kan ingenting gå fel! För mitt femte skott, sköt jag när det inte var svart, det skulle alltså bli en bom. Så får jag ett klickskott! Helt jävla galet. Så jag får plocka ett reservskott och efter 6 träff till så får jag min femte poäng. 5 skott ligg + 5 skott stå, rytm på fallmål, 5 träff ger poäng. 10 raka träff, 7 poäng efter 9 grenar! Avgörande momentet var man-mot-man, 4x5 på fallmål, poäng och omstart efter varje serie, snabbast med flest träff vinner. Jag sköt 0201 men var för långsam för att plocka några fler poäng. Men poängen plockades av "rätt" personer och jag vann totalt med mina 7 poäng! Så jävla skönt!!
 
Ett jättehärligt klassiskt pass med fint sällskap avslutade denna träningsdag.
 
Om det händer något mer perfekt av de 4 timmar som är kvar av denna dag återstår att se. Ödet får bestämma! Puss o kram

Kommentera här: