Like hell

Var på föreläsning även denna förmiddag. Fick tillbaka duggan, och det gick ungefär exakt så bra som jag trodde! Fick två halva poängs avdrag, så 1p från max. Men faktiskt inte på den frågan som jag trodde jag skulle få avdrag på, jag hade inte klarat den helt men fick ändå full poäng på den. Det var ett rent slarvfel och ett tankefel som jag fick avdrag för, men jag är nöjd! Känns skönt.
 
Lite längd-VM och lite skidskytte-VC innan dagens pass, långpass klassiskt, började. 
 
Måste bara kommentera de ryska juniorerna, helt galet! Jag blir så motiverad av sånt där, så inte bara att jag sprang upp på stadion på ny rekordtid (kan också bero på stormvind i ryggen och joggingskor istället för pjäxor) men sen drog jag iväg i ett rasande tempo ut på 15km-banan. Det rasande tempot höll i en timme, sen var jag helt slut, haha. Men det blev 2,20 totalt, helt okej. Fick helt plötsligt en flashback från gymnasietiden, hade jag kört 2,20 en eftermiddag efter skolan där så hade jag varit supernöjd, nu tycker jag att det är för dåligt alltså
 
Har fått många gymnasievibbar senaste tiden. Och jag är så otroligt glad att jag är klar med den tiden! För med lite distans så måste jag säga att gymnasiet är skit. Åtminstone skitsnack. Omogna små fjortisar som inte kan ta en ärlig diskussion utan snackar skit bakom ryggen på varandra. Det blir så tydligt när man själv inte är mitt uppe i det, att man faktiskt var en del av det för ett år sedan. Jag orkar inte det längre! Jag orkar inte umgås med såna personer, jag stänger av. Jag har sållat ut mina vänner som jag kan vara ärlig med och mot och de håller jag fast vid. Inget mer fejksmile och hålla med för att inte sticka ut. Sen är jag fortfarande färsk universitetsstudent så jag kanske inte säger allt jag känner och ibland följer jag med strömmen för att inte skapa onödiga konflikter. Men jag försöker mer och mer för var dag att vara mogen, take the high road och inte bry mig. Jag tror jag lyckas ganska bra. Jag kan bara hoppas att de gymnasieelever som jag senaste veckan har reagerat på hur omoget de har betett sig också kommer mogna när de tar studenten.
 
Annars så ska jag försöka fixa en hel del saker ikväll innan min helvetesweekend börjar. Borde väl egentligen inte planera in en helvetesweekend en vecka innan NM, men nu är det som det är. 
 
Helgens program:
Fredag: intervaller, längd-VM stafett, styrka, skidskytte-VC, åka till Mora
Lördag, 2,30 skate komb, VM tremil, dubbla jaktstarter skidskytte, 2 timmar klassiskt, träffa Ali
Söndag, stakintervaller, Vasaloppet, VM femmil, dubbla masstarter skidskytte, 1,30 klassiskt 
 
Äsch, så farligt var det väl inte? Det är ju inte så att man blir sjuk av att se på tv mellan passen. 

Kommentera här: