>Rullskidskytte

Rullskidskyttetävling i Mora idag. Jag stod bakom kikaren på inskjutningen och skrev skjutresultat på tävlingen. Det var roligt, men inte ens hälften så roligt som att skjuta in och kötta järnet på tävlingen. Men imorgon så!!
 
Fin dag, de millimeter regn som yr förutspådde föll inte från himlen och emellanåt var det riktigt varmt.
 
Jag gick upp tidigt och tränade innan tävlingen. 1,30 klassiskt mot Bergkarlås. Fint. Kändes bättre i kroppen idag. Har inga förhoppningar om att vara pigg imorgon, men kanske har lite överskottsenergi efter att ha varit still i 6 dagar. Kanske.
 
Sovgäster kommer och går. Igår sov Josefin darling här och i natt ska Fristedt slagga här. Roligt, roligt.
 
Drar till Idre imorgon efter tävlingen. 6 nätters läger. Ska bli skönt att få lite ny terräng, även om jag känner Idre-vägarna ganska väl sen tidigare. Riktigt bra träning med ett bra gäng. Fint.
 
Regndroppar föll alldeles nyss. Nu är de slut igen. Hoppas på lika fint väder imorgon. Då ska vi kötta!!! Eller nej, jag ska köra A3. Ingen explosion på spurtvarvet. Bra träning och bra skytte. Har dock inte kört något hårt kombpass i år, oops. Får se hur jag reagerar på pulsen. Kan inte luta mig tillbaka på rutin från tidigare år heller, eftersom jag bytt gevär. Eller nu kom jag på att jag visst kört lite intensiv komb. Spänst och ett löpintervallpass med komb. Och det gick ju bra. Så det är bara att lita på att öga-finger jobbar lika bra som på enbart skyttepass och att rörelserna är behändiga. Det blir nog bra, framförallt ska det bli kul!

Kommentera här: