>En tom lägenhet

Nu är jag hemflyttad till Mora. 17 flyttlådor och möbler till vansinne har jag med mig hem. Idag ska jag försöka få ordning på alla mina kläder. Känns som att det är viktigast just nu. Åker på läger på söndag så då vill jag gärna ha med mig kläder så jag klarar mig. Och just nu har jag dålig koll på i vilka flyttlådor jag ska leta. Men det ska jag bringa klarhet i under eftermiddagen/kvällen.
 
Det gick förvånansvärt bra att åka från lägenheten. Blev lite sur på besiktningsmannen men höll skenet uppe och lämnade in nycklarna. Jag gick därifrån utan att ha slängt en sista blick på lägenheten som varit mitt hem under de 3 senaste åren. Mitt hem under bästa åren som jag hittills upplevt. Men jag vet hur lägenheten ser ut och hur den såg ut under sina glansdagar.
 
Det är en speciell känsla när en lägenhet är möbellös. Den är så fridfull och jag känner mig förväntansfull när jag ser en tom lägenhet. Himla härlig känsla. En lägenhet är otroligt speciell utan möbler. Man tänker, den ser ut som vilken lägenhet som helst och det gör den. Men man har en spelplan som man kan göra vad man vill med!
 
Jag längtar så otroligt mycket till min nästa tomma lägenhet. När jag får se den och hur den kommer se ut, har jag i dagsläget ingen aning om. Men när jag får se den så kommer den förväntansfulla känslan igen. Och jag ser möjligheterna, jag placerar i huvudet ut mina möbler och tavlor.
 
Drömmen är min egen lägenhet som jag inte hyr. Där jag inte har några restriktioner att följa. Där jag även kan tapetsera om i huvudet och riva ut badkaret för att sätta in en duschkabin och ett stort badrumsskåp.
 
Men just nu är jag hemma i ett rum på 8 kvm. Jag ska försöka sortera vilka saker jag behöver under de månader jag bor hemma och låta resten ligga kvar i flyttlådor. Jag ska flytta på pappas och lillebrors kläder så att mina träningskläder också kan få hänga på tork. Jag ska försöka placera ut alla mina 10000 saker i badrummet på en yta som inte tillåter 10000 saker.
 
Jag ska bo ihop med min familj igen. Hur det kommer gå, ja det får vi se!

Kommentera här: