Jag är en nolla

Idag har jag spenderat dagen i Sundsvall. Inspark till Mittuniversitetet. Jag har träffat min nya klass, linjeledare, generaler och kommissionen. Och fått reda på vad beteckningarna betyder. Men det är inget jag orkar redogöra för.

Det har varit en riktigt bra dag! Har träffat riktigt bra människor som jag bara efter en dag fått bra kontakt med! Kommer ha en riktigt bra klass, det är första intrycket i alla fall! Och jag inser mer och mer: det kommer lösa sig!! Allt kommer lösa sig!

Har planerat mitt liv fram till tisdag, sedan vet jag inte hur mitt liv kommer se ut, haha. På måndag ska jag introduceras till skidskytteuniversitetet. På måndag kväll åker jag till Sundsvall och bor hos Evelina, troligtvis kommer vi vara med på nollningsaktivitet. På tisdag har jag första föreläsningarna och ska träffa programansvarige för Teknisk Design (min inriktning) och försöka prata med alla lärare jag ska ha för att komma fram till ett upplägg som kommer passa mig och min träning. Det känns himla bra just nu! Hoppas verkligen att allting kommer lösa sig! Men det tror jag!

Det var det här jag mådde dåligt över härom veckan. Samtidigt som jag fick veta att första skoldagen i Sundsvall krockade med info-möte i Östersund så kollade jag tågtider som inte alls passade mina behov... Vilket fick kaos att bryta ut inom mig och mina känslor visste inga begränsningar. Kombinerat med lite halsont var det världens undergång.

Men nu känns allt bättre. Jag har löst två problem - behöver inte vara i Sundsvall när skolan börjar och fixat en soffa att bo på så jag kan va med på första föreläsningen 8.15 på tisdag även fast första tåget kommer till Sundsvall 9.50. Resten kommer säkert också lösa sig. På ett eller annat sätt! Det känns bra!

Nu ska jag hem till världens finaste lägenhet som i helgen ska bli ännu finare när mami ska plocka fram penslarna igen! Livet är bra just nu!!! Tjoho!

Kommentera här: