>SS-tester

Idag var det dags för SS-testerna som får avsluta två testveckor även om vi har ett par test kvar, men de ingår tydligen i träningen på ett annat sätt.

Staktestet har jag härmed utsett till det allra värsta. Det är fruktansvärt jobbigt och det tar aldrig slut!! Man är stum efter 2 minuter och är sedan stum i 25 minuter till. Det går bara uppför på dålig asfalt och mina rullskidor är tunga!
Men jag persade med 4 minuter och ungefär 40 sekunder så jag är sjukt nöjd!!
Jag visste väl att jag hade blivit starkare i överkroppen under sommaren, här var beviset! Fortsätter jag såhär kommer jag ju vara på toppen på nolltid... (Har redan fått ångest för nytt staktest i slutet på oktober. Och då är det illa, jag har aldrig ångest för tester, jag älskar tester! Men inte staktest...)

En dryg timme senare startade bentestet, som jag gillar mer men som är nästan lika jobbigt. Man har mer mjölksyra som är omöjlig att bli av med, även om det inte alls är lika mycket uppför och faktiskt är två nerförsbackar också! Men även fast vi åker 1km längre så går det fortare och när det är över är man lycklig!
Persade även här, med ungefär 3 minuter, ännu mer sjukt nöjd!!
Jag var faktiskt lite mer nervös inför detta test, för jag visste inte hur jag utvecklat benstyrkan, men det gick ju galant! Nu önskar jag att jag får göra dessa (?) test varje år, sjukt bra tester ju! Okej, jag kanske inte önskar att jag fick göra staktestet, men en gång i halvåret kan jag faktiskt plåga mig genom det. Inte två gånger på samma höst, men en gång på våren och en gång på hösten!

Har haft en underbar eftermiddag. Käkade på skolan när vi kom hem och sen åkte jag hem till lägenheten. Stretchade, duschade, powernappade. Nu ligger jag i sängen med datorn och önskar jag fick ligga här en timme till. Men nej, om 25 minuter börjar historian så ska köpa lite Grey's säsong 7 nu tänkte jag och sen cykla ner på skolan igen.

Kommentera här: