I keep seeing you and me alone..

Ska börja med att berätta om något som jag borde ha berättat om för en vecka sedan, men jag har liksom alltid glömt av det på något vis. Och nu lät det värsta seriöst, men det är inte så seriöst som man kan tro..... Iallafall...så hade vien föreläsare på skolan i fredags tror jag det var. Som pratade om FN typ. Sen sa han en bra sak, som jag "la på minnet" (skrev upp på mobilen). Han sa typ (inte ordagrant ^^): Man sparar energi när man är i sin egen kultur, för man behöver inte tänka på hur man ska bete sig! Och jag kan ju säga att jag har märkt att det stämmer ^^ För när jag är i min egen kultur - som jag om jag får säga det själv - tycker att skidskytte är. Då är jag så glad, så FULL av energi, och det beror nog på att jag inte behöver tänka på hur jag ska bete mig. Jag får fullt med överskottsenergi och jag skrattar och skriker och tar plats, och allt bara för att jag mår så himla braa! :D Det är helt underbart kan jag ju säga er.
Lite samma sak har nog hänt i Torsby, jag är med folk som älskar mig no matter what. Och då kan jag liksom bara slappna av och vara mig själv, och jag är full med energi (oftast). Dessutom har jag börjat sova mindre på nätterna sen jag flyttade, och inte är jag tröttare för det. Nej, inte alls, för numera är jag ju i min egen kultur (vilket jag inte kan säga att Mora var^^) och så behöver jag inte lika mycket energi (:
Livet är underbart , jag saknar älskade T-by !
Dessutom fick vi oss några skratt i slutet på föreläsningen, när folk "bekantat sig" med andra kulturer - och misslyckats ! ;D
 *en kvinna från Sverige skulle vara aupair i Australien tror jag*
 Värdfamiljen: Do you want to go to the rest room before we go?
 Hon från S: No, I can do it in the car.
xD
 *en receptionist som skulle möta en höjdare från något annat land*
 - Take off your clothes and meet me in the whip room!
xD
 *en liten pojke hälsar på i grannens bil*
 Pojken: Vad står det på ratten?
 Grannen: Men du är ju så stor, du kan läsa det själv. Vad är det här för bokstäver?
 Pojken: V-O-L-V-O
 Grannen: Bra! Vad blir det?
 Pojken: TUTA !
xD
Så jääävla kul ! ;D

Och igår så tränade jag med 13-16-gruppen ! :D Det var jättekul, och jag har insett att jag nog saknar skidträningarna ! :O Jättekul var det, som sagt. Och jag vill gääärna vara med någon mer gång, om det är möjligt... (:
Tack söt-Fia för att jag fick följa ! (:
Och tack alla underbara skidåkare för en underbar kväll - jag hade kul ! (: Speciellt tack till M som är en stjärna .

Kommentera här: