Drittvær

Det är inte lätt att hålla reda på dagarna när det är ömsom söndag, ömsom fredag (hela veckan). Dagarna går också otroligt fort. Känns som jag inte hinner med. Men jag har ganska fina dagar ändå. Förutom vädret. 

När jag vaknade i morse hörde jag hur det ÖSTE ner regn utanför. När jag såg ut genom fönstret blåste det dessutom stormvindar. Igår sa S att vi skulle försöka bli klara med träningen före 10, då vädret skulle bli sämre. Jag fattade inte hur det skulle kunna bli sämre än vad det var just då? 

Vi stack ut vid 8.30 i alla fall för en staktur. Jag är så trött i överkroppen av någon anledning så hade verkligen inte klarat av att genomföra passet utan Saras sällskap. Det blev ett väldigt bra pass också och det bästa var att vi pratade så mycket att tiden bara flög förbi. 

Ångesten när jag fyra timmar senare skulle ut i regnet dämpades lite av att det just då regnade lite mindre. Men det hann vända innan jag kom till Granåsen. DRITTVÆR som det heter på norska!!! 

Både spänsten och styrkan gick både bra och dåligt. Några övningar som jag kände mig bättre än nånsin i och andra övningar som inte alls kändes bra. 

Summerat så blev det en väldigt bra sista träningsdag i maj!! Kan se tillbaka på en fin träningsmånad som gått enligt plan och över förväntan formmässigt. Såklart med dippar också men en härligt start på träningsåret. 

Ser fram emot vad juni har att bjuda på. Ser fram emot årets första mängdperiod (lite less på hårda veckor nu...), ser fram emot att komma hem till familjen och hoppas att det blir en lika fin Sommar i Dalarna som alltid. Ser fram emot tre "läger" (två hemma (Trondheim och Mora) och ett borta) och allt annat som livet bjuder på!!

Kommentera här: