Hemresa

Igår körde jag hem till Mora. Det är långt alltså. Framförallt märker jag det på att jag blir så hungrig. Och då åt jag ändå lunch innan jag åkte igår. Hade egentligen tänkt att städa och packa måndag em/kväll men så blev det hastigt bestämt att vi skulle ha tapas-avslutning med tjejerna i teamet så då var jag borta hela kvällen. Det var otroligt trevligt och fattar inte riktigt hur vi lyckades få ihop 11/12 tjejer (en hade hunnit åka hem på sommarlov redan)! Vi har nog aldrig träffats så många tillsammans förut! Så härligt! Mycket god mat också. Tror de flesta i likhet med mig bara slängde ihop något som fanns hemma, det var dessutom röd dag i måndags så butikerna var stängda och vi bestämde liksom det här 6 timmar innan, haha. Jag hade i alla fall köpt en sötpotatis så jag gjorde sötpotatisfries. Det är ju gott alltså, även om hemmagjorda inte kan slå köpta... Och så hade jag massa färskost (var rabatt om man köpte två när jag var på Maxi...så jag köpte två, tänkte att det skulle gå åt men fick slut på bacon...äter ju annars carbonara på färskost ganska ofta...) så jag slängde ihop en cheesecake med blåbärstäcke. Inte det bästa jag gjort, men relativt lyckat! 

(null)

I alla fall så fick jag då en matlåda över som jag åt till lunch igår efter att ha packat och städat. Och med tanke på hur hungrig jag blev under körningen efter att ha ätit lunch, är jag väldigt glad att jag inte åkte före lunch. Även om det innebar att jag missade första halvlek. 

Det är ju VM nu och jag är som vanligt när damlandslaget spelar - övertaggad! Hade sån fotbollsfeber att jag var tvungen att se Norges öppningsmatch för någon dag sen för att jag inte orkade vänta till Sveriges första match. Inte riktigt på 2013-nivå än (då tror jag att jag såg ALLA matcher) men är ju så många matcher, så många lag och så många dåliga lag, så jag tror jag väntar till finalomgångarna innan jag börjar se alla matcher i år. Har en bra känsla hittills i alla fall, även om jag hann bli riktigt nervös igår när klockan passerade 80 minuter och det fortfarande var 0-0. 

Förutom att jag var hungrig så gick resan hem bra. Jag kom in i min nya ljudbok ungefär halvvägs så andra halvan gick sjukt fort! Och var så härligt att träffa familjen igen. Jag upplever att jag och mina bröder får en bättre relation för varje år som går och det gör mig lycklig långt in i hjärtat och själen. Finns knappt något som är bättre än att hänga med dem två. 

Mora bjuder dessutom på riktig sommarvärme. Nästan kvävande varmt trots halvdant väder. Men är väl bara ovan! Klagar inte alltså! Älskar varma somrar i Mora! 

Kommentera här: