Bästa påsken nånsin!?

Tror att Påsken 2019 får klassas som bästa påsken nånsin. Bästa jag kan minnas i alla fall. Sååå god mat och sååå mysigt umgänge. Och vädret var ju helt magiskt (alla dagar utom en). Lördagen som vi spenderade i en solgrop var klart bäst! Jag fick färg på armarna trots att jag smörjde mig med 30. Och då har jag ginger-hy!! Så mycket tog solen! Blev pyttelite röd på några ställen där jag missat att smörja mig (runt klockan och tröjan) men annars brun! Nöjd!! 

Söndagen var det sämre väder men blev en fin träningsdag där jag kom hem till stugan sådär trött i hela kroppen. Vi var i Stöten och jag tog min traditionsenliga skidtur upp och ner för slalombacken. Hittade även en kort slinga på toppen av backen som jag åkte runt. Sen körde jag styrka med brorsan (överkropp). Så då blev hela kroppen trött!

Måndag blev det en kort skidtur, tyvärr väldigt dålig skare då det var för varmt men en fin tur ändå. Och sen åkte jag hem efter lunch. Kom hem i bra tid ändå och kom hem till värsta sommarvärmen! Kände mig tvungen att torka bord och stolar på uteplatsen och sitta där och äta middag, det var ändå varmare ute än inne (skruvar alltid ner värmen när jag är bortrest). Jag som inte är någon utemänniska, egentligen, njöt sååå mycket av att sitta ute! Det är faktiskt smått galet hur varmt det är. Som värsta våren i Torsby liksom. Och Torsby är väl en sisådär 60 mil söderut. 

Efter så mycket fin skidåkning i april gör det ingenting att snön smälter nu. Tycker faktiskt det börjar bli på tid att plocka fram rullskidorna. Men jag har inte sommarparaffinerat skateskidorna än, så hoppet finns om någon mer skidtur. Har dock lite fokus mot triathlon nu, sprang en längre tur igår så nu borde benen vara redo för löpdelen av triathlonet. Måste bara göra rumpan redo för cykeldelen...

Kommentera här: