östersund! :)

nu har det gått två dagar sedan jag kom hem. och jag kan fortfarande inte fatta att det är slut!! där var allt så bra, alla var så underbara och vi hade så kul hela tiden! :DD
kommer aldrig glömma talang-07!! <3
kommer egentligen inte ihåg så mycket, men kan ändå försöka berätta lite av allt kul!
har tagit bilder också, jag är förvånad själv!! ;o så de ska jag lägga in här också sen om jag orkar.
onsdag; fick lov att gå upp kvart i sex. :O och packade och sånt. sen åkte pappa ochjag till älvdalen, när vi kom över noretbron kom jag på att jag hade glömt kudde och handväska. så vi fick vända. när vi kom till älvdalen så hittade vi inte hem till lotten. men väl där så fick vi vänta typ länge på att torsby:arna skulle komma. sen åkte vi till ö-sund. det tog typ 3 timmar dit. och när vi kom fram åt vi. och sen hade vi fys-tester på eftermiddagen. och cooper-test. och efter middagen så tänkte lotten, linnea och jag gå och köpa lite godis. och jonas sa att vi kunde gå till statoil. så då gick vi dit. men när vi kom dit så var det ingen butik där!! ;O bara bensin och en restaurang. x) så då gick vi hem igen och på kvällen så tog vi reda på hur man hittade till nåt ställe där det fanns godis, och så gick vi dit. så hade vi även lite lekar, och jag smutsade ner mina jeans, så de kunde jag inte använda mer. ;/ och så gjorde jag jätteilla mig när vi skulle sitta ihop med rep. blev alldeles blå!! (se bild senare)
torsdag; gå upp kvart i sju, och gå och äta. sen två träningspass på förmiddagen. basic, typ gymnastik. och intervaller, kul! sen lunch och två pass på eftermiddagen, skyttets grunder, massa prat och lite skjutställning och rullskidteknik, KUL! middag, och styrka på kvällen. lite trött ?
fredag; "vilodagen" multisport på förmiddagen. våran grupp ägde på orientering!! sen lunch. och på eftermiddagen sköt vi scatt (jättekul!!) och träffade helena jonsson, david ekholm, björn ferry, anna-maria nilsson och mattias nilsson. :))))))) och så fick vi reda på svaren från testerna. och så fick vi frågeformulär att fyulla i, ni vet väl att jag älskar sånt? (a) men så var det typ fritt annars. :) och på kvällen blev vi inlåsta i källaren, shit, där var det på gränsen till panik! men norsk kurragömma är fan askul! ;D
och så had ejag ju fysik-läxa som jag inte fattade ett piss av också.
 - "ulrika, kan du hjälpa mig med fysiken?" (jag)
 - "vilken fråga är det då?" (ulrika)
 - "ALLA frågor" (jag)
*hon rotar lite i min godispåse*
 - "du får en godis om du hjälper mig!"
*hon tar en godis*
 - "det får jag ändå!"
jaa, sen gick hon. och jag fick sköta fysiken själv....
lördag; vi sköt precision (och det kan jag inte stava till, men det var skitkul!!) och så hade vi intervaller, men jag hade ont i knäet så jag kunde inte vara med.... den eftermiddagen var i alla fall roligast! :D kombination, och david ekholm tyckte att jag stod bra :DD och jag typ älskar skidskytte ? sen skidteknik med en GRYMT bra tekniktränare :)) på kvällen var det showtime, och vi var typ sist ? haha. vi hade ju inte kommit på nåt alls nästan x)lite kul där sen då.
 - "emil, du pratar. och så är linda också från värmland så då får vi pluspoäng för det" (jag)
för linda var RIKTIGT svårflirtad som jury ;)
- "så fick ni ju in lite värmländska också, så det blir en tvåa!" (linda)
och jag sa: vad var det jag sa? hehe ;)
kvällen vart natt, och det var riktigt kul med fotknull x) fast jag sträckte mig. ;(
söndag; sista dagen :(( vi hade stafett, och jag kunde inte springa :( så erik sprang istället.
 - "men jag kan ju skjuta i alla fall"  (jag)
*ronnie och inge kollar på varandra*
- "nej, förresten, jag KAN inte skjuta, men jag kan göra det ändå!" (jag)
ronnie flinar och säger;
 - "vi tolkar det där som vi vill, anna!"
behöver jag säga att vi hade underbara ledare?
vi kom i alla fall sist i stafetten, som i alla andra grenar också. *suck*
och så duschade vi (och det hade vi gjort typ 30 ggr innan också) och så åt vi och hade prisutdelning.
 - "vi har kommit sist på typ alla grenar"  (jag)
 - "då är det nog inte ni som vann i alla fall!" (ulrika)
så åkte vi till älvdalen och pappa hämtade mig där. kramkalas.

alla skidskyttar är underbara <33
lotten, linnéa, matilda, linda, jossefin, emma, petra, madde, ingela, therese, erika! och alla killarna :)
JAG HJÄRTAR ER <3

//annamariiia

Kommentera här: