Examination

Åkte till Östersund igår. Tänkte att det var väldigt länge sen jag var här. Och det är ett halvår sen. Tänk vad mycket jag åkte mellan Östersund och Trondheim förr i tiden. Känner att det är inte jättemycket som drar mig till Östersund längre men samtidigt så saknar jag stan och människorna här när jag är här. Eller, vissa saker saknar jag och andra saker klarar jag mig fint utan. Men det känns att det var längesen jag var här och jag tror det är därför saknaden är större än vanligt. För sist jag var här så hade jag noll känslor för Östersund. Nu känner jag ändå saknad över allt som finns här. Hade önskat att jag hade lite mer tid att uppleva allt. Men från början (innan saknaden kom) tänkte jag typ att jag bara skulle åka hit, inte över dagen, för det hade jag inte hunnit, men bara en natt. Nu blir det två nätter. Behöver ju utnyttja tillgången till gym, hehe. Hade gärna kört två gympass men det hann jag inte få till. 

Större delen av dagen har jag spenderat i en tentasal. Har lyssnat på tre presentationer, varav en som jag opponerade på. Och självklart presenterat mitt eget masterprojekt. 

Jag har mest sett fram emot denna dag, men när min presentation närmade sig så kände jag hur nervositeten kom krypande. Och under presentationen blev jag sådär extremt nervös som bara jag kan bli. Fick lov att knäppa händerna för att det inte skulle synas hur mycket jag skakade. Hålla ihop händerna för att hålla dem stilla. Men med tanke på hur nervös jag var, så gick presentationen bra ändå. Tappade något engelskt ord ibland, men kunde ha gått mycket sämre. Det var det jag var mest orolig för innan, hur det skulle gå att presentera på engelska. Jag tyckte också att jag gav bra svar på frågorna jag fick. Hade väldigt svårt med den sista frågan (svarade typ att jag hade haft väldigt många idéer under arbetets gång, men inte kunde komma på en enda just nu). Det stod verkligen helt still och jag upprepade det två gånger. Så när jag avslutat presentationen så kom jag på svaret, skrek ut det följt av "där svarade jag på frågan!" Haha. 

Var ganska nöjd med min opponering, den var helt ok liksom. Kunde säkert varit bättre. Men jag hade väldigt många bra frågor på de andra arbetena, var väldigt nöjd att jag lyckades hitta förbättringspotentialer efter att både opponent och examinator gett sin feedback. Jag kanske har lite öga för forskning trots allt? 

Efter jag presenterat och försvarat min uppsats så satt jag mig ner med handledare och examinator för lite betygssamtal och annat. Fick besked om att arbetet var "ett starkt C". Har väldigt blandade känslor. Å ena sidan så sa jag att jag skulle vara missnöjd om jag inte fick C, så jag borde vara nöjd med att jag fick C. Samtidigt så känner jag att "ett starkt C" mycket hellre kunde ha varit "ett svagt B". För det känns som att det är såå stor skillnad på B och C! Så jag vet inte riktigt vad jag känner. 

Oavsett är jag väldigt nöjd med dagen och det har varit otroligt intressant och lärorikt!! 

Kommentera här: