Nästa år

Senaste tiden har jag funderat mycket på nästa år. Jag försöker att skjuta fram de flesta beslut till april, men det är svårt att styra tankarna. Vissa saker är jag i alla fall säker på, framförallt är jag väldigt motiverad att satsa ett år till. Jag vet också att jag har minst 1,5 år kvar med studier innan jag är "nöjd". 

I torsdags fick jag ett besked jag väntat på. Det känns väldigt bra att jag fått det beskedet innan jag ska börja planera nästa år, på riktigt. Även om det inte var det besked jag hoppats på. Men även om det såklart var tråkigt så kände jag ändå en lättnad. 

En lättnad över att bo kvar i Trondheim. 

Det stod mellan två otroligt bra alternativ och även om det är tråkigt att jag inte fick chansen att prova det första alternativet så känns det ändå som en lättnad att få fortsätta leva det liv jag lever och älskar idag. För jag lever verkligen det liv jag älskar idag. Och jag vill verkligen leva det livet ett år till. 

Jag hade säkert älskat det andra livet också, det får jag inte veta nu. Men jag känner att det har öppnat möjligheter som jag aldrig annars hade sett, att jag fick det här erbjudandet och att jag verkligen kände att jag skulle ta chansen om jag fick den. Nu fick jag inte det till slut, men det var lärorikt för mig bara att undersöka möjligheten. 

Kommentera här: