Mängddag

Årets första mängddag är avklarad!
 
Startade dagen med en längre klassisk tur. Precis som igår var jag segstartad men när jag kom igång kändes det bra. Kände verkligen hur jag har saknat dessa långpass. Känns typ som att jag inte kört långpass på 2 år, men det har jag ju. Bara inte så många. Det blev 2,5 timme på förmiddagen och jag hade bra energi i stort sett hela passet. Började känna mig hungrig efter 2,15. Så känns som min energibalans är bra just nu, har ju haft flera långpass i Trondheim när jag blivit galet hungrig. Alltså typ på 2timmarspass. Men då måste jag ha legat på energiunderskott. 
 
Blev mycket stakning på dagens pass och det började jag känna i armarna efter knappt två timmar. Får se hur det kommer gå med ÖK-dag imorgon...
 
På eftermiddagen så åkte jag till Hemus. Först ett skyttepass. Det blåste upp rejält och jag sköt nog lite för fort för känslan var bra men det blev väldigt många bommar ändå. Avslutade bra ändå, tog inte tid på de sista 8 serierna och de var bra. 
 
Sen sprang jag elit-15. Det är nästan pinsamt att erkänna det (som 27årig elitidrottare från Mora) men jag har aldrig sprungit elit-15 förut. Men jag är ganska glad över att jag sparade den till idag. Alla har sagt till mig att den är så brutalt jobbig, men jag tyckte inte det. Det kändes jättebra första 5, helt okej andra 5 och sen var jag ganska trött sista 5, så sista 5 var jobbiga. Där var det alldeles för många backar, haha. Men första 10 tyckte jag var väldigt fina och roliga bara. 
 
Känns i alla fall som att kroppen är på banan nu, återhämtad efter de lugna dagarna som följde den hårda perioden som startade träningsåret 2019. Så nu ser jag fram emot många såna här långpass den kommande tiden! 

Kommentera här: