Storm

Jag vet inte om jag någonsin varit med om värre storm än den som härjar ute nu. Kanske någon gång när det inte varit skidskytte. 

För jag skippade faktiskt skyttet på dagens officiella träning. Så illa var det. 

I natt kändes det som att balkongen utanför sovrumsfönstret skulle ryka, såna vindar var det. Helt galet. 

Kom till Sollefteå (nästan) i tid för att se juniorernas stafetter idag. Jag tyckte verkligen synd om åkarna. Det var extremt svåra förhållanden och det var extremt få som klarade sig utan straffrundor. Men det var samtidigt en väldigt kul tävling att se på, eftersom det blev så otroligt stora omkastningar. Vissa skjutningar tog en evighet och slutade i fyra rundor. Medan vissa sköt fullt på fem skott (i ligg). 

Det sistnämnda hände faktiskt två (!) Mora-tjejer vilket resulterade i att dem fick med sig ett brons! Så kul! Vårt extremt unga herrlag (tror inte ens äldsta killen har fyllt 17!) tog en femteplats. Kommer bli otroligt kul att följa dessa grabbar. De har ju typ sex juniorstafetter kvar! 

Sen var det dags för mig att träna. Skippade som sagt skytte i stormvindarna och torrtränade hemma efteråt. Det var lite ostabilt i starten men de sista typ 4 serierna var galet bra, snabbt och stabilt! 

Åkningen kändes oförskämt bra. Vet inte om det var för att jag var 4kg lättare än vanligt eller om formen är riktigt bra. Det visar sig imorgon. Också osäker på hur min rumpa kommer fungera. Har haft ont där i veckan. Kändes ganska bra idag, men inte problemfritt. Är som partiet ländrygg/rumpa/höfter som strulat och det är ju ett väldigt viktigt parti för skidåkning. Försöker mitt bästa för att få ordning på det, är väl antagligen för svag eller för stel. 

Kommentera här: