"Pluggdag"

Nej, men, statistiken gick ju totalt åt skogen idag. Med betyget "B" på statistik-tentan borde det inte vara så svårt för mig att få till detta, men det ville sig inte alls idag. Ska få hjälp av min handledare nästa vecka, så fick sätta mig med annat, denna pluggdag. 
 
Men började med sovmorgon, skönt och välbehövligt. Sen en restjogg efter gårdagens intervallpass som jag körde på eftermiddagen och lätt styrka. Och så lunch och sen plugg. 
 
Fick i alla fall in alla siffror rätt i SPSS. Det tog en stund bara det. Fick göra om det två gånger. Sen checkade jag normality (so far so good). Sen skulle jag köra de officiella statistiska analyserna på skyttedatan. Där tog det tvärstopp. Provade många gånger innan jag gav upp och skickade mejl till M istället. Fick då tid till att gå igenom det jag skrivit i uppsatsen så långt och det var bra. Har nämligen skickat den också till M för att han ska gå igenom och se om det jag skrivit är bra nog. Jag börjar känna mig ganska nöjd med bakgrunden och metoden, men har liksom ingen aning om ifall det håller på masternivå? Får verkligen prestationsångest av att omge mig med professorer och doktorander. Känner att jag har svårt att leva upp till det dem presterar. Men det kanske bara är min känsla. Vill ju fortfarande minnas att orden "en av de bästa" yttrades i samband med att jag blev godkänd på projektplanen. Försöker tänka på det när prestationsångesten blir för stor.
 
Annars så känner jag mig i ganska bra balans. Ett tydligt tecken på det är när jag fortsätter plugga för att jag inte har något annat att göra, haha. Men gäller att rida på plugg-vågen för den kommer inte ofta. Väldigt smart av mig att lägga in specifika plugg-dagar. Då får jag verkligen saker gjorda!

Kommentera här: