Min bok

hejpucko - 2017-09-06 15:54:26
 
De som läste noga under Årets Sommarpratare kanske förstod det som jag bara talat om för mina allra närmaste. Att jag så väl kunde relatera till Fredrik Backman för att jag själv skriver en bok. 
 
Det har alltid varit en dröm jag haft. Jag har alltid älskat att skriva. Och får jag en idé så har min fantasi inga begränsningar. Jag har skrivit berättelser sen jag gick på lågstadiet. 
 
Men nu har jag för första gången skrivit färdigt en berättelse. Jag kan inte räkna till antalet halvskrivna berättelser jag skrivit genom åren. Har tre stycken på datorn och on top of my head så kan jag räkna till ytterligare fyra som finns hemma någonstans. I grundskolan så brukade jag skriva längst bak i mina skrivböcker på tråkiga lektioner. Så där finns en del material. Men allt är som sagt halvfärdigt. 
 
Det är väl egentligen min senaste bok också. Som jag sa till de två första personerna som fick läsa den: det här är bara skalet!
 
Det var faktiskt första gången som någon fått läsa något jag skrivit! Förutom de noveller som jag skrivit i skolan och/eller skickat in till novelltävlingar. Har faktiskt kommit trea i en novelltävling för väldigt länge sedan. Jag undrar vart alla mina noveller tagit vägen? De är en del till antalet och dessutom färdigskrivna.
 
Ja men som sagt. Jag har lyckats skriva en hel berättelse. Åtminstone skalet. Det behövs utfyllnad för att jag ska kunna kalla det för en bok. Men jag kallar det ändå för min bok. För det är min bok. Det är min första bok. Och efter de recensioner jag hittills fått så står det klart: jag ska göra allt för att få ge ut min bok. DET är min dröm. 

Kommentera här: