Formtoppningspasset

Idag körde jag mitt senaste formtoppningspass, eller vad man ska säga. Ett pass som S och jag knåpade ihop på väg hem från Sjusjøen, som jag körde innan Östersund, då formen var ganska bra. Och ett pass som jag verkligen gillar. 4x6minuter med dubbelskytte, alltså typ 5+1min. 

Senast jag körde den gick det inte heller så bra men då var det ju ett formhöjande pass så hoppas på det den här gången också. Kände mig faktiskt segare på intervallerna än på nedvärmningen så det lovar ju gott. Kan ha berott på att jag blev 3kg lättare också. Eller så är passet verkligen snabbt formhöjande. 

Efter 100% i stå igår blev det 100% i ligg idag. Hala mattor så dåligt ståskytte tyvärr. Men den enda serien som jag kunde stå i min normala ställning sköt jag fort och fullt, tar med mig det. Annars "ok" skjuthastighet idag. Dåligt jämfört med igår, bra jämfört med de två senaste tävlingarna. Ska verkligen försöka våga skjuta fort i helgen även fast jag gärna vill fortsätta skjuta fullt. Har tex aldrig skjutit fullt tre tävlingar på rad. Hade varit en milstolpe. 

Annars så har jag även pluggat en del idag så börjar hitta balansen. Imorgon är det pluggdag för (nästan) hela slanten. Orkar ju inte plugga en hel dag och ska ju träna också. Men ska fixa statistiken. Ingen aning om hur lång tid det tar, kan vara allt mellan 1 till 8 timmar. Det ska göras innan jag åker till Sollefteå i alla fall, gärna så fort som möjligt. Så jag har så mycket tid som möjligt att ladda om (visade ju sig förra veckan att ett par timmar inte är tillräckligt. En dag brukar vara perfekt.) 

Kommentera här: