Nya handdukar

Jag investerade i lite nya handdukar för någon vecka sedan. Jag har en lista med rubriken "Önskelista" där jag under en period med lite för lite inkomster skrivit upp saker som jag behöver inhandla när jag har råd och där skrev jag i våras upp "mörk badhandduk". För jag har i stort sett bara vita handdukar. Jag vet inte vilket argument som gjorde att jag tillslut kom fram till att jag behövde en mörk handduk, om det var för att jag hade mens den veckan eller om det var för att jag mycket oftare tvättar 60 mörkt än 60 ljust och då finns det perioder när nästan alla utom ett av mina badlakan ligger i tvättkorgen och när jag tvättar håret använder jag två handdukar (fatta problematiken). Jag äger inte särskilt många badlakan, ska jag erkänna, kan vara för att jag är så himla kräsen på handdukar. Och anledningen till det är helt enkelt att jag tidigt i livet (läs: för typ 20 år sen) blev bortskämd med världens bästa badlakan. Jag använder den handduken än idag, även om den blivit nedgraderad till reservhandduk i Mora. Jag tror jag berättade den historien hösten 2016 (om någon vill leta i arkivet) när jag för första gången besökte butiken Princess. Det var också dit jag begav mig för att leta ny handduk och jäklar vad jag älskar den butiken alltså! Hade tur och kom dit när det var rea också. 
 
Alltså, de handdukar jag köpte nu var helt magiska. Bästa jag någonsin använt. Lilla Skinnarloppet-handduken kan SLÄNGA SIG I VÄGGEN för hur underbar min nya handduk är! Det var något speciellt material, något med bambu. Alltså, mjukaste jag någonsin känt! Och även om de var lite mjukare innan jag tvättade dem, så var det marginellt alltså. Jag kommer aldrig köpa andra handdukar, Bambu från Princess FOR LIFE alltså. Önskar jag hade ekonomi att byta ut alla mina handdukar, men det får bli en annan gång. De fanns i fantastiskt fina färger också och jag var såå nära att köpa fler. Men det blev en mörkgrå badhandduk och en liten rosa handduk. De mörklila var också helt magiskt fina och hade passat såå bra ihop med rosa och grå, men de fanns inte i "rätt" storlek. Också lite därför jag behöver byta ut alla handdukar på samma gång, så de liksom passar ihop. Fashionista-problem alltså...

Kommentera här: