Nya frukostgröten

Jag vet inte varför jag aldrig provat detta förut eftersom jag fått det tipset för länge sen, att koka gröt med frysta bär. Jag har alltid tagit den dryga omvägen att tina frysta bär och sen ha det på gröten. Det är ju verkligen sjukt drygt att komma upp på morgonen och så har man ingenting att ha på gröten...behöver sylt eller bär i kylskåpet. Men aldrig mer! 
 
Sen första gången jag åt detta, så har jag ätit det varje morgon! Tog några dagar innan receptet var komplett, men alltså, detta! Detta är frukostmagi.
 
Blåbärsgröt (på havregryn) 1port
 
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 tsk chiafrön (gärna vita)
2 msk frysta blåbär
1 tsk honung
1 tsk kokosolja
salt
 
1. Koka upp havregryn, vatten, salt, chiafrön och blåbär.
2. Rör ner honung och kokosolja
3. Servera med mjölk
 
MUMS ALLTSÅ!
 
 
 

Kommentera här: