Skytte-flow

Dagen började med ett skyttepass med fyra andra tjejer från teamet. Väldigt kul och riktigt bra sparring på vallen. Vi körde lite duellskytte, både enkelskott och femskottsserier. Startade alltid tillsammans. Blev som ingen officiell tävling av det (vi utsåg ingen vinnare) men det är ju som ett tävlingsmoment ändå. Alla vill ju vara först eller skjuta bäst, det säger ju sig självt. 

Jag hängde med förvånansvärt bra till första skott i ligg, det är ju annars min sämsta sida som skytt. 10 träff hade jag också. I stående var jag alltid snabbast eller näst snabbast, är klart bättre på det. Man får väldigt hög puls av enkelskott, vi stannade väldigt kort mellan. Så mot slutet började jag tänka på det och på att jag inte bommat något skott än. Så då bommade jag det 18:e. Men 19/20 på enkelskott var jag väldigt nöjd med!

På femskottserierna hänger jag med bättre. Jag är långsam till första skott i ligg men snabb mellan skotten. I stående är jag helt enkelt snabb... Fortsatte skjuta väldigt bra, 0001 igen (fyra liggserier). Strulade med ett skott som jag sen bommade. Annars var jag nästan snabbast. I stående hade jag en dålig serie med två bom, resten fullt och alla serier på ca 7 sek från första till sista skott (7,7 - 6,9 - 7,1 - 6,9 om jag minns rätt). Jag hade hela tiden väldigt bra flow och var fokuserad på mig själv. Hörde knappt att det sköts omkring mig. Skön känsla. 

Vi avslutade med en WC masstart. Jag hade i bakhuvudet att med 20 träff skulle jag klara 95% totalt. Jag fick jobba för att behålla fokus, var inte längre kvar i min flow-bubbla men mitt nyckelord hjälpte mig att fortsätta träffa. Strulade med ett skott i första ligg så hamnade lite efter trots fullt. När jag fyllde igen och vissa hade problem att ställa om tavlorna till stå gick jag upp i ledning. Jag är trygg när jag leder efter ligg. Då har jag kvar min starka sida. Jag har ingen aning om hur fort eller långsamt jag sköt men jag tror inte det var långsamt för det var inte bara jag som sköt 00 i stå och det blev en klar seger till slut. Jag är otroligt nöjd med hur bra jag genomförde de två serierna. Fullt fokus på rätt saker, ingen tvekan, bra självförtroende och stabilt genomförande. Och jag klarade 95% träff! Hade inte varit nöjd med 94 idag alltså... 

Det verkar ha varit bra för skytteformen med fyra jobbdagar. Har ju skjutit fem skott varje morgon för att kontrollera att MegaLinken funkar innan första test, och så hade vi en skyttetävling en kväll, tror jag sköt 25 skott eller nåt då. Minns inte om jag sköt nåt tillsammans med J och H sista dagen, annars har jag alltså skjutit 40 skott på fyra dagar. Men ändå lite varje dag. Något att minnas inför framtiden. Hur man fixar skytteformen på fyra dagar... 

I eftermiddag blir det en staktur med en av kollegorna från Lilly. Det ser jag fram emot! Jag ska vårda mina nya vänskaper! 

Kommentera här: