Glad!

Dagens "welcome back my left hand": kan numera utan smärta skriva på mobilen med två händer! Har tidigare inte kunnat hålla i telefonen med vänster hand pga svagt lillfinger (håller uppe telefonen med lillfingret, därför jag aldrig kommer kunna köpa ny iPhone, mina händer är för små för att hålla upp större telefoner än min iPhone SE. Besvikelsen när alla tre (!) nya iPhones är större än 6:an, som jag tycker är för stor. Vill ha en telefon som är mitt emellan SE/5 och 6... Men min SE fick ny fart efter jag ominstallerat den efter skärmbytet så den håller ett tag till, tack och lov.  

Vila idag, riktigt välbehövligt. Mest för att handen numera klarar nästan alla vardagssysslor som jag skjutit upp. Så nu är lägenheten helt undanplockad, städad och disken diskad. Riktigt skönt. Har också hunnit med en del plugg, ska fortsätta nu för det blev intressant... Men fick lov att ta carbonara-paus. 

Är också lite trött efter en födelsedagsfest igår. Fd sambon firade 21. Så härligt att träffa alla, mysigt att vara tillbaka i "min" gamla lägenhet. Kände mig så hemma att det var många som noterade det. Jag var lycklig igår. Sådär att jag applåderade när B sa att han kunde göra en alkoholfri mojito till mig. Har faktiskt aldrig druckit mojito, men det var väldigt gott! Vet ju inte hur den alkoholhaltiga drycken smakar dock. Var så glad att de flesta nog trodde att det var alkohol i den dryck jag fick sippa på under "jag har aldrig". När de första drog ut på byen så blev det tidigt för oss andra, somnade väl strax efter tolv. Skönt med sovmorgon. 

För övrigt så är jag också väldigt glad över, inte bara en, utan två, små kärleksförklaringar från vänner som jag bryr mig väldigt mycket om, men som jag ibland blir osäker på hur mycket jag betyder för. Även om de kanske är alkohol-inducerade kärleksförklaringar, så är man väl mer ärlig på fyllan? Eller hur? För mig är det extremt viktigt med bara pyttesmå indikationer på att någon jag tycker mig om, tycker om mig tillbaka. Jag har allt för många historier med vänner som inte bryr sig om mig och därför tvivlar jag ofta på mina vänner. Inte mina bästa vänner som varit med mig genom eld och vatten, men på vänner som jag pratar och umgås för sällan med. Från dem betyder små kärleksförklaringar allt. 

Ja, nu är jag glad igen. Snälla hand, gör så att jag är glad efter morgondagens skatepass också. 

Kommentera här: