2 dagar senare

Nu är första gången på fyra dygn som jag känner att jag kan slappna av. Det blev ganska fullt upp från måndag eftermiddag, med packning och träning med Tiller och allt. Tisdag klev jag upp strax efter halv sex (vaknar alltid tidigt när jag vet att jag kommer ha stressigt på morgonen). Sen bar det av till Granåsen för att packa bilarna. Det tog sin lilla tid innan vi kom iväg. Men resan till Lillehammer blev avsevärt kortare av att jag hade fantastiskt resesällskap. Vi snackade bort fem timmar på nolltid. Inklusive kaffepauser tog det också sin lilla tid dock att ta sig fram till stadion. Sen väntade många timmars uppackande, kalibrerande och iordningställande. Vid tio på kvällen blev det middag (grillad korv). Somnade väl strax efter tolv. 

Även igår klev jag upp halv sex då vi hade en del att göra på morgonen innan första testet, som vi inte hunnit med på de sex timmarna vi jobbade första dagen. Men vi har lyckats bra med det nästan allt och det är en lättnad. 

Igår hade vi tester från 8 till 18-19 nån gång. Sen blev det en liten skyttetävling oss testledare emellan och sedan ett yoga-pass i solnedgången på Birkebeinerstadion. Det har varit extremt påfrestande för kroppen att stå och jobba hela dagar så även om jag är extremt stel när det kommer till yoga-positioner så var det skönt. Eller nej, inte skönt, men välbehövligt. Vet dock inte om kroppen känns bättre idag, snarare att jag istället fått träningsvärk efter yogan. Men det var nice att köra yoga. 

Blev sen kväll igår också och tidig morgon. 6 timmars sömn. 3 mindre än vad jag vill ha. För tredje natten i rad. 

Det i kombination med att mitt matintag varit högst sporadiskt under åtminstone de två senaste dagarna, har lett till att jag verkligen inte klarat av att träna. Har inte haft mycket tid över, men idag var vi färdiga relativt tidigt och jag ville egentligen köra mitt planerade intervallpass men från en minut till en annan så skrek min kropp NEEEEEJ. Så jag åkte ner till lägenheten, lagade baconsås och nu ligger jag i sängen. Och det har jag tänkt göra tills det är mat igen. Chips ikväll eller frukost i morgon, det visar sig. 

Jag hänger ju då med människor som äter bröd hela dagarna (norsk lunch). Och uppe på stadion har vi inte så mycket val. Idag hade vi ett avhopp och fick då två timmars lunch så då grillade vi korv igen. Första varmlunchen på tre dagar. Det är konstigt för mig att bara äta mackor hela dagen. Blir väldigt mycket mackor. (Och lite emergency cookies...) Men det här projektet pågår under en väldigt begränsad tid så jag bara följer med. Lyssnar lite på kroppen men gör annars som jag borde. Gör det jag ska i projektet, håller koll på det mesta (det är jag bra på), låter andra bestämma (det är jag inte så bra på men jag klarar det). Osv. Jag flyter med. Jag kan gå tillbaka till mitt Aspbergers-liv på lördag. Längtar! 

Även fast sängen här nästan är skönare än min. Även fast jag inte haft så roligt på jag vet inte hur länge. Ändå längtar jag hem. Ja, jag står hellre på andra sidan i ett sånt här projekt. Som deltagare. 

Men herregud så kul vi har! Helt fantastiska människor jag jobbar med. Så glad att jag fått lära känna dem!

Fick också en av de bästa komplimangerna i mitt liv idag: "ni två borde spela in en TV show", syftandes på mig och min kollega i tältet. Vi har haft rätt galna diskussioner mellan skjutningarna. Herregud som jag skrattat och mått bra. Dessa människor vill jag behålla i mitt liv. 

Kommentera här: