16 timmar i Trondheim

Precis varit med om den smidigaste flygningen någonsin. Avfärd i tid. Landade 2 minuter tidigt. Mitt bagage var nästan först, även skidfodralet! Gick rätt ut till flygbussen och rullade från flygplatsen ganska exakt 20 minuter efter landning. Hann med en snap-selfie också men den ville inte visa temperaturen så jag raderade den. Det var i alla fall inte alls kallt att kliva av planet, det var däremot sjukt varmt att gå till flygbussen imorse då solen visade sig bland regnmolnen på Mallorca. 

Jag har ju gått och vuxit lite från (lat) lantis till stadsmänniska och tycker numera det är sjukt smidigt med kollektivtrafik. Det hjälper väl att bo 200m från en busshållplats då. Så nu åker jag alltså flygbuss till Trondheim centrum, går över vägen och tar sedan 8:an mot Stavset och kliver av 200m hemifrån. Såhär när jag reser utan gevär tycker jag det är sjukt smidigt. Fyra bagage är på gränsen av vad som funkar att åka kollektivt med. Därför jag alltid tidigare varit lat och tagit bilen överallt. Blir dock dyrt med parkering på flygplatsen osv. 

Redan imorgon åker jag vidare, ska hemhem till mitt gevär och för att fixa sista grejerna inför vintern. Blir en hyfsat lång vistelse på hemmaplan (relativt sett) innan första snölägret i Idre på tisdag. 

Men har alltså bara 16 timmar i Trondheim. Mycket som ska hinnas med. Vill gärna sova 9 av de timmarna, sov ganska dåligt i natt (som vanligt inför stressiga mornar och resor och sånt.) Men det är faktiskt sällan jag sover dåligt så klarar en och annan dålig natt. 

Men det hjälper att det går så smidigt den här delen av resan. Typ så att jag funderar på om jag hinner in på Byhaven och köpa bebispresent, men då lär jag ju ha med mig skidfodralet så jag hoppar det... Det jag har mest ångest för är däckbyte. Får se om jag pallar det ikväll eller om jag ska stressa med det imorgon. Vill åka senast 11.30 för att hinna hem i bra tid. Och lär käka lunch innan dess. Så måste jag in på jobbet. Det tror jag dock kommer gå väldigt fort, så det är bra. 

Men Aspbergers-Annas hjärna går på högvarv och planerar dessa 16 timmar minut för minut. Njuter lite av det också...

Kommentera här: