Min jul

Njöt SÅ av julafton igår. En julafton precis som jag vill ha den. Magiskt fin skidtur på förmiddagen, tomtegröt och skinkmacka till lunch, Kalle & hans vänner (men är ganska trött på många av klippen...) och middag med hela släkten. Det är underbart att umgås med familjen, far- och morföräldrar samt kusinerna och hela deras familj. Blir så lycklig av det. Det är så tryggt och fint. 

Kanske det som var roligast, enligt mig, var Primetime. Vi hade väl 11 telefoner (vi var 14 pers här). Det blev lite stressigt ibland så jag tror att alla utom brorsan åkte ut på samma fråga. Han tog sig i alla fall till fråga 14 innan han åkte ut. Sen kunde vi (samarbete deluxe!) sista frågan, så det var surt. Men 22kr kan man (citat morfar) både ha och vara utan! Så coolt att 100000 spelare var med från start! Vilken grej det har blivit! 

Vi är ganska restriktiva när det gäller julklappar så det är ingen stor grej här. Familjen fick i alla fall ett pussel som jag ser fram emot att påbörja alldeles snart! 

Traditionsenligt har jag kört intervaller idag. Blir nästan alltid intervaller på juldagen eftersom det alltid bara blir ett pass på julafton. Nästan alltid ett lugnt klassiskt. Gårdagens var magiskt. 

Några dagar med lugn träning (coachs direktiv) hade gjort gott och jag hade en riktigt bra känsla idag! Körde fyra långa drag med dubbla skjutningar (så skönt med hjälp på vallen att dra fallmålen). Själva draget tog ca 10,5 minut (första och sista på 10,31 och de två i mitten på 10,38). Vet dock inte hur lång tid det tog runt vallen men planen var 4x10-12min och det höll jag ju mig inom!!

Tekniken kändes också bättre än på länge. Skyttet var okej, två liggserier med läge som förstörde lite (hamnade lågt, troligtvis för att det var mjukt på vallen), annars 90%. 90% i stå oavsett. 

Riktigt skönt att kroppen svarar så pass bra nu igen! Ser fram emot att trycka på med träning ett tag nu igen. 

(null)
Det här var tydligen den enda riktigt bra bilden jag tog på julafton. Lär be resten av familjen att skicka sina bilder till mig. Men den här bilden är ju galet bra alltså....

Kommentera här: