Födelsedag

Idag blir jag 21 år! Det känns gammalt. Trodde ålderskrisen skulle dröja några år men icke. Kanske inte har någon kris, men känner inget behov av att bli äldre.
 
Känner inte heller något behov av att fira att jag fyller år. Okej, det var jättekul att igår önska låtar för att jag fyllde år och att folk sjöng för mig på krogen, alltid roligt med lite uppskattning. Men när folk frågar mig vad jag önskar mig, då vill jag spontant säga "jag vill inte ha något". Om det är för att jag redan har allt jag behöver eller av någon annan anledning, det vet jag inte riktigt. Fortfarande roligt att få uppskattning, men det känns lite onödigt på något vis. Sen är jag ju allt annat än otacksam över det jag faktiskt får med anledning av min födelsedag! Och självklart kommer jag utnyttja det faktumet för att unna mig själv både materiella saker och godsaker. 
 
Är det ett ålderstecken att man börjar tycka att det är onödigt att bli äldre? Att man slutar önska sig saker?
 
Sen det där med facebook-gratulationer. Det har ju blivit så idag att man håller knappt koll på sina vänners födelsedagar längre, man ser ju det på facebook! Och det där att alla ska gratulera, både folk man känner väl och folk man inte känner alls. Och vissa ska gratulera på facebook, på sms och i verkligheten. Räcker det inte att välja ett alternativ? Och ska man verkligen skriva grattis till en person som man aldrig skulle heja på i verkligheten? Dock så kan det ju vara väldigt uppskattat om man får ett grattis från ett oväntat håll. Men det vanliga tycker jag är tråkigt. Har firat 21 vanliga födelsedagar varav 7 på facebook så det är liksom samma grej. 
 
Usch, va negativ jag låter! Det är jättekul att fylla år och jag blir superglad av alla som skriver grattis! Ni är för söta! Punkt där! 

Kommentera här: