Skjutform

Jag har varit så himla sliten sen jag kom tillbaka till Trondheim. Har ingen aning om varför men jag låter kroppen få bestämma vad den behöver. 

I natt sov jag 12 timmar. Och jag kunde säkert ha sovit längre, men kände att 10 var i det senaste laget att gå upp. Trodde faktiskt klockan skulle ha tickat till 11 så blev positivt förvånad när klockan "bara" var 10 när jag kände mig pigg nog att gå upp. Men kunde nog som sagt ha sovit en timme till. Sjukt egentligen. Speciellt när jag inte kan sätta fingret på varför.

Blev bara skytte på förmiddagen idag. Men inte så bara. Rekord på rytm-test!! Jag behöver ju få in lite högre hastighet i skyttet så det var fokus idag. Tänkte börja med stabilt skytte första fyra serierna, 20 träff i "normal" hastighet. Det blev 20 träff och skjuttiderna blev (stav-stav): 29-30-21-22s. 

Jag tror inte jag varit i närheten av de tiderna, i alla fall inte i stå, sen jag bytte pipa i början av oktober! Vet inte om det var pipbytet och att jag blev främmande för piphastigheten, men det har gått långsammare sen dess i alla fall. Sååå skönt att vara tillbaka där jag känner mig nöjd men samtidigt trygg. 

Efter det var det bara att fortsätta på samma sätt. Behöver ju liksom inte skjuta fortare än så! Det skulle vara ett par sekunder fortare i ligg då så jag kommer under 1:40 totalt. Men är rätt nöjd runt 29 i ligg och 22 i stå alltså. Kommer ju på samma sätt som det alltid kommer någon långsammare serie, någon snabbare! Inte räknat ut snittiderna än, men de kan inte vara högre än max 30 i ligg och 23 i stå alltså. 

Och grejen var att jag fortsatte träffa. Serie efter serie. På samma skjuttider. Träffade så mycket att jag kände att jag måste bomma snart. Och det gjorde jag ju då förstås. Ett sistaskott i ligg efter 64 raka träff. Och så blev det ett sånt skott som på sprinten i Östersund, avfyring istället för tryckpunkt. Men 100% i stå, woho!! 20+20+20+19+19 träff. 98/100. Tidigare rekordet var 97. 

Grejen är att jag är nästan missnöjd med 98/100 för jag känner att jag har skjutform för 100/100. Men idag var fokus på att skjuta fort. Och det vill jag göra den här veckan. Men ett rytm-test nästa vecka kan det nog bli ett försök på 100/100. De gångerna jag försöker det brukar det dock bli massa bommar. Men ska göra allt för att behålla den här skjutformen nu. Och då kan vad som helst hända. 

Kommentera här: