Nollställa

Idag hade jag bara ett pass (tävling imorgon). E kom på besök till Mora och vi tränade tillsammans på eftermiddagen. Blev ett riktigt bra pass med sjukt bra sparring på impulserna och bra press på skjutvallen. 

Jag var nog lite overconfident efter mitt senaste skyttepass med en magisk känsla, för både första ligg och första stå vara katastrofdåliga. Efter det fick jag verkligen nollställa efter varje skott och avslutade passet med fyra nollor. Men det satt väldigt långt inne. 

Jag hade sen länge satt upp onsdag som pluggdag och när hela eftermiddagen/kvällen blev uppbokad fanns det inget annat att göra än att starta dagen med plugg. Det jag skulle göra tog längre tid än planerat så hann inte riktigt ladda om. Tror det var en bidragen anledning till att fokuset inte var där från början idag. 

Imorgon är det kvällstävling i Lima så får försöka hitta en fungerande strategi för att behålla fokus på rätt saker. Inget plugg imorgon med andra ord... Pluggdag på fredag igen. Har varit lat med plugg under jul och nyår men sååå nöjd med det jag gjorde idag. Känner mig alltid omåttligt nöjd när jag gjort något bra i plugg-väg. Tänk de som pluggar flera timmar varje dag. Imponerande! (De tycker antagligen att träna flera timmar varje dag är imponerande.) Man lever olik liv. 

Kommentera här: