Magiskt

Jag har verkligen haft en magisk dag! Ett längre klassiskt pass stod på planen och Trondheim visade sig verkligen från sin bästa sida. Det var liksom svårt att välja vart jag skulle åka, för allt är uppkört och det finns så enormt många spår. 

Joggade i alla fall upp till närmaste skidspår, vid Haukvannet. Blev en tur på Nilsbyens elljusspår innan jag hittade första skylten mot marka. Jag kände att jag egentligen inte brydde mig så mycket om vart jag åkte. För överallt jag såg, var det mängder med snö och fina skidspår. 

Det känns som att alla skidspår leder till Grønnlia så det blev en tur dit. Sen tog jag mig upp i marka. Och om det varit fint första biten, så var det inget mot hur fint det var på höjderna! Helt magiskt! Jag bara åkte och njöt, i stort sett hela passet! Jag hade dessutom väldigt bra fäste (blå extra förstås). Blev lite kallt när jag började åka ner igen, var trots allt runt -10. Men jag höll värmen. 

I 2:15 kändes det bra. Sen blev jag lite hungrig. Men var inga problem att hålla ut mina planerade 2,5 timmar. Skönt att bara ha 7 minuter att jogga hem från skidspåret också. Det är nog det närmaste jag nånsin bott. Eller, nej, i Torsby bodde jag nog ännu närmare. Men vet inte hur ofta det var så mycket snö att jag kunde åka från Aspen. 

Får hoppas att denna magiska vinter håller i sig så jag hinner åka alla spår. Tror faktiskt inte jag hann det ifjol. Har ett par ställen jag aldrig besökt som jag vill besöka. Insåg idag också att jag kommer från ett nytt håll nu. Så där jag åker från Nilsbyen ut i marka har jag aldrig åkt förut. Men det lär jag ju göra många, många gånger framöver. 

I min reviderade plan strök jag ett styrkepass i eftermiddag (och la till ett styrkepass nästa vecka) så nu ska jag bara städa lägenheten innan jag får besök ikväll. Har längtat efter tacofredag väldigt länge nu så det ser jag fram emot! 

(null)

Kommentera här: