Mentalt

Jag träffade Å idag och när jag berättade om helgen sa hon det jag tänkt men inte velat uttrycka, nämligen att mina egna förväntningar sätter krokben för mig. 

Det är nämligen något jag varit med om förut och som jag trodde att jag kunde hantera. 

Jag menar, om man inte lär sig av sina misstag och använder sig av sina erfarenheter, vad är det då för mening att fortsätta?

Jag uttryckte att jag jobbat med de känslor och tankar som jag fick under förra veckan. 

Så säger hon att det är mycket som sker omedvetet. Då blev jag nästan uppgiven. Det som sker omedvetet kan man ju inte påverka, för man är inte medveten om att det sker. 

Är det bara jag som upplever sånt här? Är alla andra experter på att hantera mentala spärrar?

Det är så enkelt att säga "träna mer så blir du bättre". Är det så enkelt?

Kommentera här: