Irriterad

Idag har jag kört upptakt inför helgens Norgescup på Karidalen, Østre Toten utanför Gjøvik. Detta är en ny plats för mig med en väldigt spännande bana! Det går upp och ner hela tiden och den liksom slingrar sig runt stadion, så det är ingen stor areal vi kör runt på. Men jag gillade banan! Efter varje uppförsbacke kommer en nedförsbacke och det passar mig som inte trivs i långa, sega backar. Däremot har det kommit ungefär 1dm snö i natt så det var väldigt mjukt. Hoppas de pistar ikväll och att det fryser på till imorgon för det passar inte mig när det är så mjuk snö som inte svarar när man trycker. 

Annars hade jag en väldigt bra känsla på upptakten. Drog inte på mig någon mjölksyra trots att jag var uppe och nosade på I5-zonen. Däremot är min muskelknut otroligt öm och smärtar. Rullar den två gånger om dagen och har gjort det i några dagar nu. Plus att jag försöker trycka den, men den är starkare än mina fingrar. Den känns i alla fall bättre och bättre för varje gång jag rullar den så förhoppningsvis behövs det bara en gång till innan den är ett minne blott. Jag har i alla fall aldrig varit med om liknande. Men antar att den smärtar konstant för att den är irriterad över att jag försöker mörda den. 

Jag är annars lite irriterad över att jag hittills under säsongen inte haft bättre än 90% träff dagen före tävling (vad jag kan minnas). Det är för dåligt ju. Men fick höra från cocoach idag att jag hade nästan 10 liggträff i stå, han lovordade verkligen mitt ståskytte. Jag kände att jag fick ta det lite chill för att få ner prickarna men han försäkrade mig om att det var inte långsamt. Så det får jag ta med mig. 1010 är ändå bra, men jag vill ju skjuta fullt. Men det blåste lite idag vilket det inte ska göra resten av helgen. Så då blir det ett moment mindre att lägga fokus på. 

Distans imorgon. Det blir spännande. 

Kommentera här: